رونمایی از قایق خورشیدی و موتور سیکلت برقی بی صدا  در واحد بندرعباس

قایق خورشیدی و موتور سیکلت برقی دو محصول از مراکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بازدید از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، از قایقی رونمایی کرد که می تواند بدون سوخت فسیلی و با استفاده از انرژی مستقیم و ذخیره انرژی خورشیدی حرکت کند.

دکتر زاهدی همچنین از موتور سیکلت برقی و بدون صدا دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز رونمایی کرد. این موتورسیکلت قادر است با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بدون تولید هیچگونه آلودگی صوتی و گازی به حرکت خود ادامه دهد.

وی در این بازدید با اشاره به فعالیت های علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی گفت: زیرساخت ها و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس شرایط مطلوبی برای فعالیت های اقتصادی و تولید محصولات داخلی را فراهم کرده است و امید می رود پله های رشد و بالندگی را با سرعت طی کند.

دکتر زاهدی با تاکید بر کیفی سازی دانشگاه و تقویت بنیه علمی دانشگاهیان در کشور افزود: رشد و توسعه کشور در حوزه های مختلف در گرو رشد همه جانبه دانشگاه بوده که کارآفرین محور بودن دانشگاه یکی از خواسته های امروزی برای رسیدن به دانشگاه های بنام دنیاست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هدف از حضور خود در این دانشگاه را شناسایی نقاط قوت آن عنوان کرد و گفت: رشته های این دانشگاه متناسب با نیاز منطقه بوده و بر اساس مطالبه جامعه راه اندازی شده است.

وی افزود: استان هرمزگان با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب و بهرمندی از مناطق و آب های آزاد و همچنین وجود صنایع بزرگ می تواند با ورود دانشگاه در بخش های مختلف صنعتی، زمینه تولید داخلی و اشتغال را به خوبی فراهم سازد.

دکتر زاهدی همچنین از لابراتوراها، کارگاه ها، آزمایشگاه ها، محصولات دانش بنیان، کتابخانه ها، دفتر کار اساتید و فضای عمومی و سالن های امتحان بازدید کرد.

202

کد خبر: 895366

وب گردی

وب گردی