ادغام دانشکده‌های برق و کامپیوتر و بخش مکانیک واحد علوم و تحقیقات / ادغام، فرصت‌های جدید پژوهشی و تحقیقاتی ایجاد می‌کند

عضو شورای هماهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از تجمیع دانشکده‌های برق و کامپیوتر با بخش مکانیک از دانشکده مکانیک و هوافضای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و این تجمیع را زمینه‌ساز فرصت‌های تازه پژوهشی و تحقیقاتی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر محمدناصر مقدسی، رئیس دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه علوم مکانیک، برق و کامپیوتر مکمل یکدیگر هستند، گفت: یکی از جنبه‌های مثبت این تجمیع، ایجاد فرصت‌های تازه پژوهشی و تحقیقاتی است. چراکه قرار گرفتن علوم برق، کامپیوتر و مکانیک در یک دانشکده می‌تواند زمینه بسیار مناسبی را برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی فراهم آورد.

وی به تجمیع دانشکده برق و کامپیوتر با بخش مکانیک از دانشکده مکانیک و هوافضا، در راستای چابک‌سازی و هم‌افزایی هرچه بیشتر اشاره کرد و افزود: در پی این تجمیع، گروه‌هایی که از لحاظ حوزه فعالیتی به یکدیگر نزدیک بودند نیز با هم ادغام شده‌اند که در این راستا ۸ گروه برق و کامپیوتر در ۴ گروه ادغام شدند و ۳ گروه مکانیک نیز در قالب ۱ گروه تجمیع و به فعالیت خواهد پرداخت.

دکتر ناصر مقدسی ادامه داد: پس از تجمیع گروه‌ها، در حال حاضر دو گروه «تخصصی مهندسی برق» شامل گرایش‌های مخابرات و الکترونیک به همراه گروه «تخصصی مهندسی برق» که دربرگیرنده گرایش‌های قدرت و کنترل و مقطع کارشناسی مهندسی برق است، به عنوان گروه‌های جدید رشته برق ایجاد شده‌اند.

وی افزود: همچنین در بخش کامپیوتر نیز دو گروه «مهندسی کامپیوتر و مکاترونیک» شامل گرایش‌های مهندسی کامپیوتر، معماری، مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی و مهندسی مکاترونیک در کلیه رشته‌ها و گروه «تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی» شامل گرایش‌های مهندسی کامپیوتر، هوش مصنوعی و مهندسی فناوری اطلاعات جایگزین گروه‌های سابق شده‌اند.

دکتر مقدسی اضافه کرد: گروه «تخصصی مکانیک» که دربرگیرنده گرایش‌های ساخت و تولید، طراحی کاربردی، مکانیک جامدات و تبدیل انرژی است، تنها گروهی است که در بخش مکانیک ایجاد شده است.

رئیس دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: معقتدم برای ارتقا و افزایش سطح کیفی، نباید الزاماً به دنبال آوردن بهترین امکانات، ابزار و شرایط بود، بلکه باید بهترین‌ها را با شرایط موجود مهیا کرد. بر همین اساس، در دانشکده جدید مکانیک، برق و کامپیوتر به دنبال افزایش سطح کیفی آموزش و پژوهش هستیم.

202

کد خبر: 895380

وب گردی

وب گردی