تکذیب ادعا‌ها پیرامون بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در ایذه و مسجد سلیمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: با توجه به دستورات ریاست محترم قوه قضاییه با بازداشت شدگان با رافت اسلامی برخورد شده است واکثر آنها آزاد شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز عباس حسینی پویا با رد ادعا‌های مطرح شده پیرامون برخورد با اغتشاشگران در شهرستان‌های ایذه و مسجد سلیمان و اینکه برخی در اخبار مضحکی مدعی شده‌اند، ماموران امنیتی در هنگام تحویل جنازه فردی که کشته شده از خانواده مبالغی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: این مطلب مطلقا صحت ندارد و از اساس کذب محض است .

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر در ایذه متاسفانه یک نفر کشته شده است، پیرامون ادعای مطروحه در رابطه با نحوه برخورد با افراد بازداشت شده، بیان داشت: زندانیان به اهواز منتقل شده اند و با توجه به دستورات ریاست محترم قوه قضاییه با این افراد با رافت اسلامی برخورد شده است و اکثر آن‌ها آزاد شده اند.

این مقام قضایی بر حفظ حقوق شهروندی و قانونی بازداشت شدگان تاکید کرد و گفت: برخلاف ادعای مطرح شده، افراد در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری نشده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از برخورد قاطع با عوامل اصلی ناآرامی‌های اخیر خبر داد و گفت: حساب فریب خوردگان و کسانی که بر اثر تحریکات صورت گرفته در فضای مجازی در این ناآرامی‌ها شرکت کرده اند از افرادی که معاند نظام بوده و به تخریب اموال عمومی و خصوصی اقدام کرده اند، جدا است.

حسینی پویا همچنین خبر فوت محسن عادلی در بازداشتگاه را نیز تکذیب کرد و گفت: طبق تحقیقات انجام شده و اعلام کارشناسان، این فرد دور از محل تجمع بوده و بر اثر اصابت تیر غیرمستقیم زخمی شده و به بیمارستان منتقل می‌شود و در بیمارستان فوت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این فرد در بازداشت نبوده است از تشکیل پرونده برای بررسی موضوع خبر داد و گفت که این پرونده در دادسرای دزفول تحت بررسی و رسیدگی است.

میزان

705

کد خبر: 895499

وب گردی

وب گردی