نمایندگان مجلس با تغییر تقویم آموزشی در کشور موافق نیستند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به هیچ وجه نمایندگان مجلس با تغییر تقویم آموزشی در کشور موافق نیستند و این پیشنهاد در کمیسیون نیز رای نمی‌آورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا میرحمایت میرزاده ، اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر تعیین تعطیلات زمستانی و شروع زودهنگام سال تحصیلی به هیچ وجه این امر شدنی نیست.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز عده‌ای سعی کردند تقویم آموزشی کشور را تغییر دهند، اما در این کار موفق نشدند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در استان‌های مختلف کشور به هیچ وجه نمی‌توان سال‌تحصیلی را زودتر از موعد مقرر به اتمام رسانده و یا زودتر از مهرماه شروع کرد که بهتر است به جای طرح چنین مباحث غیرعملی سازمان حفاظت محیط زیست روی گزینه‌های دیگر برای سالم ماندن هوای تهران بیندیشد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مگر کل ایران تهران است که بخواهیم براساس آلودگی ناشی از افزایش مهاجرت به این شهر کل تقویم و نظام آموزشی را به هم بریزیم و بخواهیم به صورت من‌درآوردی تعطیلات زمستانی راه بیندازیم که قطعا نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با چنین پیشنهادی مخالف هستند.

میرزاده افزود: در کنار همه این مباحث با توجه به اینکه دانش‌آموزان در تابستان کمک‌کار خانواده‌های خود در برداشت محصولات و استحصال آنها هستند به هیچ وجه امکان شروع سال تحصیلی از شهریور ماه وجود ندارد.
706

کد خبر: 895518

وب گردی

وب گردی