همایش ملی "رویکردهای نوین آمایش سرزمین ایران" در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود

دبیر اجرایی دومین همایش ملی "رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران" از برگزاری این همایش در دانشگاه صنعتی شاهرود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، رضا شیخ با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان میزبان دومین همایش ملی "رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران " که بهمن‌ماه در شاهرود برگزار می‌شود انتخاب شده است.

وی ادامه داد: این همایش در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز ملی و تنظیم نقش و رابطه برنامه‌های میان‌مدت توسعه با آمایش، در شاهرود برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دومین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران تصریح کرد: باتوجه به اهمیت رویکردها و نگاه جدید آمایش سرزمین و نقش مهم آن در برنامه‌ریزی ملی، همایش دو روزه‌ای با عنوان "رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران" دهم و یازدهم بهمن ماه سال جاری با هدف ایجاد عزم منطقه ای در مسوولان، اندیشمندان، صاحب نظران و تبیین و تحکیم جایگاه آمایش سرزمین در نظام اداره کشور توسط این دانشگاه و با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سایر دستگاه ‌ های اجرایی و با حمایت علمی انجمن آمایش سرزمین ایران برگزار می‌شود.

شیخ با اشاره به محورهای فراخوان این همایش گفت: آسیب‌شناسی کلی مقوله آمایش سرزمین در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، آمایش سرزمین و توسعه متوازن منطقه‌ای، راهکارهای اقتصادی و تامین منابع مالی اجرای مطالعات آمایش، چالش‌های تهیه مطالعات آمایش استان‌های کشور، مدیریت توسعه سرزمینی با تاکید بر تعاملات استان‌های همجوار، وجوه تشابه ،افتراق ،آمایش سرزمین در رویکردهای نوین مدیریت شهرها (راهبرد توسعه شهرها)، راهکارهای اجرا و ساماندهی طرح‌های آمایش استان‌ها، مدیریت بحران آب در دوره خشکسالی از دیدگاه آمایش سرزمین، نقش مدیریت، فرهنگ و توسعه انسانی در آمایش سرزمین، کاربرد آمار و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در اجرای مطالعات آمایش سرزمین از جمله محورهای دومین همایش ملی " رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران"است.

وی با اشاره به برخی کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده در این همایش یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی ارزیابی اقتصادی طرح‌های آمایشی، مدیریت سازمانی در ادارات دولتی، تعادل و توازن منطقه‌ای و کارگاه روند اجرای مطالعات آمایشی درحوزه حبله‌رود همزمان با همایش برگزار می‌شود.

شیخ تصریح کرد: براساس مصوبه شورای سیاستگذاری این همایش، علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام و حضور در همایش، گواهینامه این همایش که با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری و تایید مرکز آموزش، پژوهش و توسعه اینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر می‌شود را دریافت کنند.

900

کد خبر: 895566

وب گردی

وب گردی