میزان شاخص آلایندگی در هوای اصفهان

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۴ ظهر امروز، هوای اصفهان در وضیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

به گزارش ایسکانیوز، بابک صادقیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۴ ظهر امروز، هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۱۲۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

وی در ارتباط با شاخص آلایندگی در ایستگاه‌های مختلف سنجش آلودگی اصفهان اظهار داشت: شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد با ۱۱۶، چهارباغ خواجو ۱۲۵، بلوار دانشگاه ۱۱۹، میدان امام حسین (ع) ۱۴۸، خیابان پروین با ۱۲۰، رودکی ۱۱۰ و بزرگراه خرازی ۱۲۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف استان سالم گزارش شده است، تاکید کرد: کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۱۲۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است و در کاشان با ۶۰، سگزی ۸۵ و مبارکه ۸۲ سالم گزارش می‌شود.

گفتنی است، شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

901

کد خبر: 895581

وب گردی

وب گردی