بیشترین توجه به خانواده شهدای هسته ای از جانب رهبری بوده/ مصطفی دوست داشت به لبنان برود و در خط مقدم با اسرائیل بجنگد/ 40 سال هم از انقلاب بگذرد نباید به آمریکا و اسرائیل اعتماد کرد

فاطمه کاشانی در ششمین سالگرد شهادت احمدی روشن گفت: در حال حاضر بعد از شهادت مصطفی بیشترین توجه و پیگیری از جانب حضرت آقا به ما و دیگر خانواده های شهدای هسته ای شده است.

فاطمه کاشانی همسر شهید مصطفی احمدی روشن در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره شهید احمدی روشن و شخصیت علمی ایشان گفت: شهید احمدی روشن به دلیل کار مهم و محرمانه‌ای که در دستش بود، خیلی مشخص نمی‌شد دقیقاً در چه زمینه‌هایی فعالیت داشت ولی با توجه به مسائلی که من بعد از شهادت ایشان فهمیدم عواملی که منجر به ترور ایشان شد، ایشان به اسم معاونت بازرگانی سایت نطنز فعال بودند، اما سمت اصلی‌شان مسئول ستاد امنیتی تدابیر ویژه بود و به دلیل محرمانه بودن فعالیتشان گفته نمی‌شد.

فاطمه کاشانی در خصوص نحوه شهادت احمدی روشن گفت: روز 21 دی ماه ایشان در حال رفتن به جلسه‌ای بودند که در مسیری که به جلسه می‌رفتند ترور شدند و من خودم آن روز امتحان داشتم و یکی از اقوام تماس گرفتند و باتوجه به اینکه بیشتر پیش اقوام به عنوان احمدی ایشان را می‌شناختند از من پرسیدند که فامیل دقیق ایشان چیست، بعد از اینکه من گفتم احمدی روشن گریه کردند و قطع کردند که بعد من متوجه شدم ایشان را با بمب مغناطیسی در نزدیک خانه در میدان کتابی ترور کردند. این‌قدر ایشان برای سرویس‌های جاسوسی مهم بودند که دو تیم تروریستی برای ترور ایشان گذاشته بودند و بعداً متوجه شدم از یک دو سال قبل خانه ما تحت نظر بوده است.

وی افزود: شهید احمدی روشن قهرمان مهار ویروس‌های ایجاد کننده مشکل برای دستگاه‌های سانتریفیوژ بودند که در سال 88 دچار مشکل شده بود و یکی از مهره‌های اصلی بومی‌سازی صنعت هسته‌ای بودند.

همسر شهید مصطفی احمدی روشن تصریح کرد: با توجه به تأثیرگذاری شهید احمدی روشن در صنعت هسته‌ای ایشان یکی از اصلی‌ترین افراد این صنعت بودند و از مدت‌ها قبل عوامل رژیم صهیونیستی و آمریکا به فکر بودند که ایشان را از سر راه بردارند.

وی خاطرنشان کرد: افراد منتسب به سازمان تروریستی موساد و آمریکا از کردستان عراق وارد ایران می‌شوند و برای ورود به ایران و از پایگاه اسرائیل آموزش می‌بینند، یکی از عوامل تیم تروریستی شهید احمدی روشن که دستگیر شد با عوامل شهادت شهید شهریاری مشترک بودند.

فاطمه کاشانی در ادامه درباره فعالیت‌های شهید گفت: تا حدودی از حساسیت فعالیت شان خبر داشتم اما نه بطور کامل، به خاطر محرمانه بودن فعالیتشان، سال 84 زمانی که تعلیق تاسیسات هسته‌ای برداشته شد و تهدید آنچنانی نبود و یقینا کار خطرناکی بود ولی چون احمدی روشن آرمانهای خودشان را داشتند حتی دوست داشتند به لبنان بروند و در خط مقدم با اسرائیل بجنگند، کسی که این ایده ال ها را داشت، صنعت هسته‌ای برایش هدفی برای رسیدن به ایده ال هایش بود و خوب قطعا کمک زیادی را به صنعت هسته‌ای ایران کرد و در نهایت هم بدست عوامل موساد اسرائیل به شهادت رسید و از سنگر علم و دانش به مبارزه با رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی در توصیف شراط خود و زندگی پس از شهید تصریح کرد: در حال حاضر بعد از شهادت مصطفی بیشترین توجه و پیگیری از جانب حضرت آقا به ما و دیگر خانواده های شهدای هسته‌ای شده است، مقام معظم رهبری در پیامشان سازمان‌های سیا و موساد را عاملان اصلی ترور دانستند و گفتند این کار نشانهٔ ناتوانی و درماندگیشان است.

همسر شهید مصطفی احمدی روشن در خصوص برجام و تعطیلی فعالیت های هسته‌ای طی سال های گذشته تصریح کرد: مسئله برجام با نظر دولت انجام شد و مقام معظم رهبری از ابتدا به برجام خوش بین نبودند ولی به هرحال به قول حضرت آقا یک سری مسائل باید پیش بیاید تا مردم به یک بلوغ فکری برسند و خیلی زود با توجه به برجام و امیدواری هایی که داده شد بعد از برجام تحریم ها برداشته می شود، خیلی از مردم متوجه شدند حتی اگر 40 سال هم از انقلاب بگذرد نباید به آمریکا و اسرائیل اعتماد کرد و دشمنی اینها هم همچنان پابرجا است .

همسر شهید مصطفی احمدی روشن در پایان در توصیف شرایط خود و زندگی پس از شهیدگفت: شهادت با مرگ تفاوت زیادی دارد و کسی که شهید می شود ارتباطش باخانواده قطع نمی شود و هنوز آن ازتباط وجود دارد و واقعا سخت است نبود چنین مردان بزرگی برای همسران و خانواده هایشان.

وی ادامه داد: در حال حاضر پسرم علیرضا کلاس دوم دبستان است و در زمان شهادت پدرش 3 سال داشت و خاطرات چندانی از پدر شهید ندارد، اما شهید زمانی که در منزل بودند با علیرضا بازی میکردند و سعی میکردند اوقاتی که حضور دارندرا با علیرضا بگذرانند.

به گزارش ایسکانیوز، شهید مصطفی احمدی روشن در 17 شهریور سال 1358 در روستای سنگستان استان همدان متولد شد. او در زمان شهادت مسئولیت معاونت بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز را نیز به عهده داشت.سرانجام این مرد الهی در 21 دی 1390 پس از خروج از منزل در ساعت ۸:۳۰ صبح توسط یک موتورسیکلت سوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی در خیابان گل نبی تهران، میدان کتابی ترور شد. از شهید احمدی روشن یک فرزند به نام «علی» به یادگار مانده است.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 895620

وب گردی

وب گردی