فضای مجازی و عرضه کالاهای قاچاق در تهران

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران توضیحاتی را رابطه با فعالیت شبکه‌های مجازی در قاچاق کالا و ارز ارائه و برلزوم برخورد با قاچاقچیان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، علی اکبر پوراحمد‌نژاد در حاشیه جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری تهران درباره مصوبات این جلسه و برنامه‌های پیشرو اظهار کرد: با توجه به تاکیدات استاندار تهران مبنی بر بررسی موضوعاتی که در جهت معضلات اشتغال در سطح استان تهران وجود دارد و بعضاً می‌تواند روند ایجاد اشتغال را کند کند که یکی از مولفه‌های مشهود نیز قاچاق محسوب می‌شود این موضوع مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بنا شد کمیسیون مبارزه با قاچاق در زمانی زودتر و با محوریت استاندار برگزار شود، تا تدابیر و برنامه‌های آتی براساس اولویت و شرایط اشتغال برای مردم در تهران مورد نظر قرار گیرد.

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران تصریح کرد: در جلسه امروز گزارشی در خصوص قاچاق کالا سلامت‌محور از سوی معاونان غذا و دارو تهران ارائه شد و گزارشی از کشفیات و تدابیر پیشرو نیز مد نظر قرار گرفت.

پوراحمد‌نژاد توضیح داد: در کنار این گزارش‌ها جهاد کشاورزی نیز در زمینه میوه و گل و گیاه به مصادیق خارجی آن با اقبال قشر خاصی مواجه شده اما صدمات زیادی را برای جامعه و سلامت مردم شامل می‌شود ارائه کرد، که در این رابطه استاندار تهران دستوراتی را برای مقابله با این مصادیق مورد توجه قرار داد.

وی تاکید کرد: بنا بر نظر استاندار باید سعی شود موضوعاتی که با کالای داخلی ارتباط دارد و شرایط تولید داخلی و اشتغال را به خطر بیندازد جزو رصدها و مراقبت‌های ساختارهای انتظامی و امنیتی قرار گیرد و روند برخورد با باندها و شبکه‌های سازمان‌یافته که سلامت انسان را به چالش می‌اندازند مورد مراقبت جدی واقع شود تا مجال عرض اندام برای قاچاقچیان فراهم نشود.

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران درباره برخورد با قاچاق میوه در ایام نزدیک به سال نو اظهار کرد: ما یک روندی را با سازمان جهاد کشاورزی استان آغاز کرده‌ایم و همچنین تعامل‌های لازم را به دستگاه‌های اطلاعات مورد توجه قرار داده‌ایم تا شناسایی ظرفیت توان حمل میوه که به عنوان کالای فاسد شدنی محسوب می‌شود را محیا کنیم.

پوراحمد‌نژاد توضیح داد: شرایط انتقال و نگهداری میوه به غیر از بحث سردخانه‌ای ممکن نیست ومتاسفانه عمده میوه قاچاقی که وارد تهران می‌شود از لابه‌لای سردخانه‌ها و کانتینرهای آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: این میوه‌ها در سردخانه‌های جاساز می‌شود و در حالی که عرضه آن به صورت کلان نیست و نواحی خاصی را محدود می‌شود اما با توجه به روزهای پایانی سال مورد توجه جدی ما قرار دارد.

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت مدیریت بازار و وزارت بهداشت در حوزه مراقبت‌های پزشکی به این حوزه‌ها که سلامت مردم را مورد توجه قرار داده است دقت لازم را خواهند داشت، که در جلسه امروز به این موضوعات نیز رسیدگی شد.

پوراحمد‌نژاد درباره این که برخی نقاط پایتخت در گذشته محل تجمع فروش دارو به صورت قاچاق بوده است و در حال حاضر نیز بری از قاچاقچیان در شهر به این کار مبادرت می‌ورزند، گفت: یک زمان مرکزیت عرضه دارو مثلا منطقه ناصرخسرو بود اما در حال حاضر آن لجام گسیختگی و شدت را ملاحظه نمی‌کنید.

وی توضیح داد: در حال حاضر مشکل ما این است که هرجا قاچاق را جلوگیری می‌کنیم ظرفیت فضای مجازی به کمک آن تخلف می‌رود؛ عمده معضل ما در حال حاضر در حوزه میوه، دارو و اقلام آرایشی و بهداشتی که داغ شدن عرضه این محصولات به طبع امکانات و ساختارهای شبکه‌های مجازی باز می‌گردد.

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: حتی نمونه‌ای از تبلیغات را مشاهده می‌کنیم که میوه‌های نایاب خارجی را با بالاترین کیفیت در درب منزل تبلیغ می‌کنند که برخی از این‌ها در قالب فرافکنی، جوسازی و به نوعی به چالش کشیدن فضای محیطی است.

پوراحمد‌نژاد توضیح داد: حضور 70 سایت مورد نظر در این رابطه رصد شده است و تنها یکی از سایت‌ها وجود خارجی و اصالت داشت که مابقی برای به گردش انداختن قیمت و فضا در بازار بوده است.

وی تاکید کرد: اتفاقات دو سال اخیر مجال لجام‌گسیخته عرضه قاچاقچیان را مانع شده اما هدفگذاری ما برای از بین بردن حتی یک مورد عرضه قاچاق است و زمینه این مهم نیز با همکاری مردم و اعتماد به تولید داخلی حادث می‌شود.

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران تصریح کرد: مردم باید متوجه باشند که کالای قاچاق به نیت خدمات و پوشش بهتر وارد زندگی آنها نشده و حتی در موضوع میوه و مواردی از این دست برخی سوء استفاده‌های عمدی را شاهد هستیم که نیاز داریم تا مردم دقت بیشتری داشته باشند.

701

کد خبر: 895668

وب گردی

وب گردی