چی بخریم؟ چی نخریم؟ /  از 130 تا 200 میلیون تومان چه خودرویی مناسب است؟

با توجه به بررسی های انجام شده قیمت خودرو، اکنون به ارزیابی بازار این محصول با بازه قیمتی 130 تا 200 میلیون تومان می پردازیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ با افزایش میزان بودجه اختصاصی، حالا گزینه‌های جذاب‌تری برای انتخاب پیدا می‌شود. با در نظر گرفتن مبلغی میان 130 تا 200 میلیون تومان، می‌توان روی سواری‌های باکیفیت‌تر و یا شاسی‌بلندهای پرآپشن‌تر حساب باز کرد. حتی در این فضای 70 میلیون تومانی نیز باز شاهد حضور پررونق آسیایی‌ها هستیم. این یعنی هنوز هم برای ورود اغلب اروپایی‌های بازار زود است.

چی بخریم؟

از گوشه و کنار خبر می‌رسد که هیوندای الانترای 2018 نیز راهی بازارهای ایران شده است. البته شاید هنوز این خودرو مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری را دریافت نکرده باشد ولی حتی در این صورت نیز می‌توان به آن به‌عنوان یک خرید خوب اشاره کرد. این کره‌ای با قدرت 156 اسب‌بخاری‌اش چیزی حدود 172 میلیون تومان می‌ارزد.

شاید کمی تلخ باشد ولی هیوندای سوناتا LF هیبریدی تیپ GLS خود را به بازه 190 میلیون تومانی رسانده است. این خودروی محبوب حالا آنقدر گران شده است که دیگر در زمره متوسط‌های بازار به شمار نمی‌آید. ولی هم‌چنان می‌توان روی قابلیت‌های فنی و ظاهری آن حساب باز کرد.

این روزها که بحث خودروهای هیبریدی داغ‌تر از هر زمان دیگری است، و افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات آن‌ها نوید یک افزایش قیمت شدید را می‌دهد، می‌توان تا پیش از ورود نمونه‌های جدید روی مدلی مانند تویوتا پریوس حساب باز کرد. خودرویی با 120 اسب‌بخار قدرت. پیشنهاد ما خرید نمونه نیمه فول 160 میلیون تومانی‌اش است چراکه تفاوت چندانی با نسخه فول 178 میلیونی و نمونه پایه 153 میلیون تومانی ندارد.

کرولا زمانی یکی از مورد اطمینان‌ترین خودروهای دنیا بود. البته هنوز هم هست. این را آمار فروش کهکشانی‌اش نشان می‌دهد. حالا که قرار است بودجه قابل قبولی را برای خرید خودرو اختصاص دهید، تجربه سواری با یک ژاپنی باکیفیت را با 170 میلیون تومان داشته باشید.

درباره نیسان جوک حرف و حدیث بسیاری مطرح است. از این کراس‌اوور جمع و جور سه مدل در بازار ایران موجود است. اسکای‌پک، پلاتینیوم و اسپرت. قیمت‌ها نیز به ترتیب156، 169 و 198 میلیون تومان اعلام شده است. با این تفاوت که دو نمونه اول قدرتی 117 اسب‌بخاری دارند و نمونه آخر قدرتی 190 اسب‌بخاری. طبیعتاً لذت سواری با مدل قوی‌تر به مراتب بیشتر است. ولی باید در نظر داشته باشید که همین لذت بیشتر برای شما چیزی حول و حوش 20 میلیون تومان بیشتر آب می‌خورد. با این حال گزینه پیشنهاد ما نیسان جوک اسپرت است. چراکه از نظر کشش و شتاب‌گیری از دو مدل دیگر چندان انتظاری نمی‌رود.

چی نخریم؟

خرید سوناتا LF‌ هیبریدی تیپ GL با اینکه قیمتی حدود 10-15 میلیون تومان ارزان‌تر از برادر فول‌آپشنش دارد، منطقی به نظر نمی‌رسد. حذف برخی از امکانات حتی اگر هزینه‌بر باشد نیز جزئی از شناسنامه سوناتا به حساب می‌آید و حذف آن‌ها این خودرو را بی‌معنی می‌کند.

اما درست برعکس، خرید کیا سراتو 2017 با فول در حالی که تنها تفاوتش با نمونه کم آپشن یک رادار است، منطقی به نظر نمی‌آید. این آپشن نباید 10 میلیون تومان ارزش داشته باشد. در حال حاضر نسخه فول این سدان کره‌ای حدود 173 میلیون تومان است.

تجربه نشان داده خودروهای استیشن جایی در بازار ایران ندارند. اگرچه کیا موتورز شدیداً سعی داشته تا نسل جدید کارنز را بیشتر شبیه به شاسی‌بلندها کند ولی همان‌طور که در سطح شهر هم مشاهده می‌شود عملاً این خودروی 186 میلیون تومانی با اقبال خاصی روبه‌رو نشده است.

محصولات اخیر آرین موتور نماینده میتسوبیشی آنقدر بی‌معنا گران شده‌اند که دیگر ارزش خرید را از دست داده‌اند. سدان 1.8 لیتری و 103 اسب‌بخاری لنسر اکنون در بازار 150 میلیون قیمت دارد و مدل شاسی‌بلند ASX نیز چیزی حدود 190 میلیون. پیش‌تر در گزارش‌های قبلی دیده‌اید که با این مبالغ گزینه‌های معقول‌تری به پستتان می‌خورد.

از آنجایی که یکی از عوامل موفقیت خودرو در بازار، وضعیت خدمات پس از فروش آن‌ است، بنا بر این نسبت به خرید این مدل‌ها کمی آگا‌ه‌تر رفتار کنید. ام‌جی GS با قیمت 152، آلفارومئو جولیتا با قیمت 180، ولوو V40 با قیمت180، دی‌اس DS3 با قیمت 155 و پژو 508‌ با قیمت 182 میلیون تومان.

401

کد خبر: 895688

وب گردی

وب گردی