نخستین نت‌های فجر در سالن های مختلف نواخته شد

نت‌ها در سالن های مختلف و در نخستین روز از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر نواخته شدند تا دفتری دیگر از جشنواره موسیقی فجر آغاز به کار کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنواره بین المللی موسیقی فجر دیشب سی و سومین دوره‌اش را در پایتخت و سالن های مختلف تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران، برج آزادی، سالن ایرانیان و تالار رودکی آغاز کرد.

تالار رودکی در این دوره از جشنواره هر شب در دو سئانس 18:30 و 21:30 میزبان دو گروه از نوازندگان و هنرمندان موسیقی است تا در آزمون موسیقی فجر نوای نت ها خود را با یکدگیر به رقابت بگذارند.

دیشب چهارشنبه 20 دی ماه در سئانس نخست گروه موسیقی «ارکستر نیلپر» که در بخش بین الملل معاصر تهران این دوره از جشنواره رقابت می کند اجرای خود را در حضور داوران و در تالار رودکی برگزار کرد.

اما دیشب و در سئانس دوم تالار رودکی، میزبان گروه موسیقی «فلوت تهران» نیز بود. این گروه به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سعید تقدسی که عموما اجرای های خود را از نوازندگان جوان استفاده می کند دیشب قطعاتی را برای مخاطبان خود اجرا کرد.

تالار رودکی امشب نیز میزبان دو گروه موسیقی است که در سئانس نخست گروه موسیقی «تریواکسیکلن» از کشور مغولستان هنرنمایی خواهد کرد و در سئانس دوم و از ساعت 21:30 نیز گروه موسیقی «صنم» اجرا خواهد داشت.

عبدالحسین مختاباد خواننده موسیقی سنتی در کنار ارکستر نوبانگ مهر در تالار وحدت شب سرد زمستانی نخستین روز سی وسومین جشنواره موسیقی فجر را در تهران گرما بخشید.

او با نغمه سرایی تصنیف های «تمنای وصال» و «شبانگاهان» و یادی از مرحوم استاد نادر گلچین اجرای خود را به سرنجام رساند.

تالار وحدت پیش ار اجرای مختاباد میزبان قطعات جدید ارکستر چکاوک بود که در این اجرا سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی نیز حضور داشتند.

تالار وحدت تهران امروز(پنجشنبه) در دومین روز جشنواره موسیقی فجر ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه، میزبان ارکستر ملی تهران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی و شهید پرویزخان از هند در ساعت٢١ و ٣٠ خواهد بود.

کنسرت علی زندوکیلی در اولین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در برج میلاد نیز برگزار شد.

زندوکیلی تنها نماینده گروه موسیقی پاپ در شب نخست بود که استقبال از اجرای او باعث شد تقریبا همه صندلی های سالن پر شده بود.

این کنسرت که در آن المانی از جشنواره موسیقی فجر وجود نداشت با حدود ۲۰ دقیقه تاخیر ساعت ۲۱:۵۰ آغاز شد و اعضای گروه در این زمان وارد صحنه شدند.

شب گذشته(چهارشنبه) 10 گروه اجرایی فعال در سبک ها و گونه های مختلف موسیقایی در نخستین روز برگزاری سی وسومین جشنواره موسیقی فجر برنامه های خود را در تالارهای مختلف اجرا کردند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا سی دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران برگزار می شود.

500

کد خبر: 895735

وب گردی

وب گردی