پیشنهاد جالب  یک نماینده به وزیر کشاورزی!

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به وجود مشکلات کشاورزان و نارضایتی آنها گفت:پیشنهاد می کنیم تا قبل از بررسی موضوعات و اعلام وصول این طرح، شخص آقای حجتی وزیر جهاد و کشاورزی استعفای خود را به دولت تسلیم کند.

علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جریان اعلام طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با تاکید بر اینکه امروز یکی از ضرورت های اساسی کشور ساماندهی کشاورزی است گفت: در حال حاضر مسائل و مشکلات به وجود آمده برای کشاورزان و نارضایتی آنها و نیز عدم همکاری و تعامل مناسب از سوی وزیر از جمله چالش های مهمی است که باید حل و فصل شود چرا که حوزه کشاورزی از جمله بنیادی ترین بخش در کشور محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 100امضا از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت برای طرح استیضاح وزیر کشاورزی اخذ شده است که پیشنهاد می کنیم تا قبل از بررسی موضوعات و اعلام وصول این طرح، شخص آقای حجتی وزیر جهاد و کشاورزی استعفای خود را به دولت تسلیم کند چرا که این امر به مراتب بهتر خواهد بود.

این نماینده مجلس در ادامه به محورهای طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و تصریح کرد: عدم همکاری و تعامل مناسب وزیر با مجلس و همین طور عدم پاسخ مثبت به رای اعتماد نمایندگان یکی از دلایل استیضاح وزیر کشاورزی است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به ابعاد شخصیتی وزیر کنونی جهاد باید گفت ایشان انسانی بسیار بزرگ و با شخصیتی هستند و ما ایشان را به عنوان یک وزیر اخلاق مدار می شناسیم اما موضوع منافع ملی بالاتر از این هاست و ما معتقدیم امروز یکی از ضرورت های اساسی کشور ساماندهی کشاورزی است و حتما جزو اولویت هاست و باید تحول در این بخش اتفاق بیافتد.

وقف چی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه موقع این طرح در هیات رییسه مطرح واعلام وصول خواهد شد گفت:با توجه به صراحت آیین نامه ای داخلی مجلس اگر بیش از 10 نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر را امضا کنند از طریق هیات رییسه به کمیسیون مربوطه ارجاع و تصمیم گیری خواهد شد ضمن انکه قطعا پس از بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در پارلمان نشست طراحان استیضاح با وزیر کشاورزی برای بررسی محور های استیضاح برگزار خواهد شد.

301

کد خبر: 895776

وب گردی

وب گردی