نتانیاهو به هند سفر می کند

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پنج شنبه از سفر 6 روزه بنیامین نتانیاهو به هند خبر داد در این راستا گروهی از رهبران اجتماعی و مذهبی هند با انتشار بیانیه ای مخالفت شدید خود را با دیدار نخست وزیر رژیم اسراییل از این کشور اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "اسپوتنیک"، این بیانیه پس از نشست کمیته مرکزی دفاع از فلسطین که با حضور تعدادی از رهبران اجتماعی، سیاسی و مذهبی هند برگزار شد،انتشاریافت .
رهبران اجتماعی و مذهبی هند در این بیانیه به شدت با سفر شش روزه نتانیاهو به هند که روز 14 ژانویه(24 دی) از احمدآباد آغاز خواهد شد، مخالفت کردند.
کمیته مرکزی دفاع از فلسطین بخشی از جمعیت علمای هند به شمار می رود که از گروهی از نمایندگان پارلمان هند، رهبران سازمانی اسلامی، روشنفکران و سفرا در آن حضور دارند.
رهبران اجتماعی و مذهبی هند در بیانیه خود به تاریخچه مواضع دهلی نو در قبال رژیم صهیونیستی بر لزوم اعلام همبستگی با مردم فلسطین اشاره کردند و افزودند:کمیته دفاع از فلسطین به دلیل اینکه نتانیاهو دستانش به خون فلسطینی های بیگناه آلوده است با سفرش به هند مخافت است .
در این بیانیه همچنین بر لزوم آگاه سازی دیگر ملت ها درباره مواضع همیشگی هند در حمایت از فلسطین تاکید شده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی 14 ماه ژانویه(24 دی) برای نخستین بار به هند سفر خواهد کرد. سفر وی نشانگر تلاش اشغالگران قدس برای یافتن جای پایی برای خود در منطقه ای است که چندان روی خوشی به آنها نشان نمی دهد.
پس از سفر نارندا مودی نخست وزیر هند به سرزمین های اشغالی در ماه جولای سال گذشته، دور جدیدی از روابط بین هند و رژیمی که همواره مورد اعتراض سیاستمداران دهلی نو بوده، آغاز شد. مودی در این سفر از نتانیاهو برای دیدار از هند دعوت کرده بود.

کد خبر: 895872

وب گردی

وب گردی