واکنش نجار به رفتنش از ستاد مدیریت بحران کشور و استاندار شدن وی

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در واکنش به این خبر که قرار است وی به عنوان استاندار معرفی شود گفت: مهم این است که هر شخصی در هر جای نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه اش را درست انجام دهد.

اسماعیل نجار در واکنش به این سوال که آیا رایزنی با شما در رابطه با تغییر سمت در دولت دوازدهم و استاندار شدنتان صورت گرفته است یا خیر، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: هرچه خدا بخواهد همان می شود.

وی افزود: اگر نگاه این باشد که هر شخصی در هر جای نظام جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی خدمت و وظیفه اش را درست انجام دهد آنگاه به وظیفه خود عمل کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل نجار متولد ۱۳۳۳ در شهرستان سرخه، سیاست‌مدار ایرانی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کابینه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی است.

وی استاندار سابق استان های کرمان و کردستان بوده‌است.

در دولت یازدهم نجار به عنوان گزینه استانداری خراسان رضوی از سوی وزارت کشور برای اخذ رای به هیئت دولت کابینه حسن روحانی معرفی شده ‌بود اما سرانجام علیرضا رشیدیان به این سمت رسید.

طی سه ماه گذشته 24 استاندار از سوی وزارت کشور به هیات دولت معرفی و انتخاب شدند که 7 استان دیگر از جمله استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، قم، کرمان و همدان همچنان استانداران دولت یازدهم سکان استانداری را در دست دارند.

این در حالی است که طبق خبرهای واصله و تایید برخی مقامات و مسوولین استانداران خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، همدان و زنجان قرار است در سمت استانداری ابقا شوند و احتمال تغییر استانداران خراسان شمالی، زنجان، قم شدت گرفته است.

اهم انتخاب 23 استاندار براساس غیربومی بودن آنها است که این موضوع مورد انتقاد نمایندگان استان ها در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و برخی از آنها نسبت به تغییر استانداران به وزارت کشور و دولت دوازدهم واکنش نشان داده و انتقاد کرده اند که چرا استانداری که بومی بوده و با استان شناخت داشته است پس از 4 سال کنار گذاشته و استاندار غیربومی و ناآشنا با استان را انتخاب کرده اند.

طی روزهای گذشته خبری مبنی تغییر سمَت اسماعیل نجار از ریاست ستاد مدیریت بحران کشور به استانداری مطرح شده است. سه استان همدان، زنجان و خراسان رضوی از جمله استان هایی هستند که گفته شده است احتمال دارد سکان یکی از آنها به دست نجار سپرده شود.

901/900

کد خبر: 895875

وب گردی

وب گردی