وضعیت صادرات غیرنفتی مناسب نیست/ رکود همچنان پابرجاست

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: علیرغم رشد اقتصادی 6 درصدی تحولی در صادرات غیرنفتی مشاهده نمی‌شود و رکود هنوز باقی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید رضی حاجی آقا میری،گفت: نرخ 13.5 تا 14.5 درصدی سود تسهیلات برای صادرکنندگان با توجه به سود اندک صادرات، مناسب نیست.

او با بیان اینکه مشکلات اقتصادی دولت فراوان است، گفت: از دولت هم نمی‌توان انتظار داشت که نرخ سود تسهیلات را به نرخ تورم برساند.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تسهیلات صادراتی به ذینفعان واقعی نمی‌رسد، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از اقتصاد ایران دولتی یا خصولتی است، بنابراین بنگاه‌های کوچک که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

حاجی آقا میری با تأکید بر اینکه وضعیت صادرات غیرنفتی خوب نیست، گفت: اگر نفت صادر نمی‌شد، نمی‌توانستیم رشد اقتصادی 6 درصدی را اعلام کنیم.

او افزود: علیرغم رشد اقتصادی 6 درصدی تحولی در صادرات غیرنفتی مشاهده نمی‌شود و رکود هنوز باقی است.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تغییر وضعیت صادرات و بهبود آن بستگی به تغییر کل نظام اقتصادی کشور دارد، گفت: تا زمانی که بخش خصوصی گسترش نیابد و دولتی‌ها و خصولتی‌ها فعالیت اقتصادی کنند، شاهد همین اقتصاد هستیم.

او در مورد وضعیت مبادلات بانکی پس از برجام گفت: با امضای برجام گشایش‌هایی در مراودات بانکی ایجاد شد، اما به آنچه مورد انتظار بود، دست نیافتیم.

منبع: فارس

402

کد خبر: 895890

وب گردی

وب گردی