وزارت علوم هیچ نقشی در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی نداشته است

دبیر هیأت و رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر از من بپرسید وزارت علوم چه نقشی در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی داشته است می‌گویم هیچ.

به گزارش ایسکانیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر هیأت و رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در رابطه با کرسی‌های نظریه‌پردازی مصوباتی داریم که در حال حاضر با تعاملاتی که با مسؤولان دانشگاه‌ها داشتیم توانستیم کرسی‌های آزاداندیشی بسیاری برگزار کنیم و نظریه‌های بسیاری داریم.

وی افزود: البته این مسئله از طریق تعامل با مسؤولان دانشگاه‌ها صورت گرفته است و اگر به من بگویند وزارت علوم چه نقشی در کرسی‌ها داشته، می‌گویم هیچ.

خسروپناه ادامه داد: معاونت پژوهشی وزارت علوم نه‌تنها در جلسات کرسی‌ها شرکت نمی‌کند، بلکه قدمی هم برای حمایت در این موضوع برنداشته است، البته مانع هم نبودند و من ایراد از افراد نمی‌گیرم بلکه می‌گویم این اشکالات ساختاری است که سبب ایجاد خلل در اجرای چنین مصوباتی می‌شود، زیرا مصوبات شورا ضمانت اجرایی ندارد.

دبیر هیأت و رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ما برای کرسی‌های نظریه‌پردازی با بیشتر رؤسای دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها و با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها تعامل کردیم، با این وجود هنوز 60-50 درصد اعضای هیأت علمی از این کرسی‌ها خبر ندارند، برای عملیاتی شدن باید با دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، افزود: البته ما برای کرسی‌های نظریه‌پردازی کمیته‌ای تشکیل دادیم و در دانشگاه‌ها حضور یافته، با اعضای هیأت علمی جلساتی را گذاشتیم.

منبع:فارس

204

کد خبر: 896021

وب گردی

وب گردی