تصویربرداری رنگی و با کیفیت بالا توسط ماهواره انگلیسی

انگلیس ماهواره ای به مدار زمین فرستاده که قابلیت تصویربرداری رنگی و با کیفیت بالا از زمین را دارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از بی بی سی، انگلیس به طور آزمایشی ماهواره به مدار زمین فرستاده که می تواند تصاویر ویدئویی تمام رنگی با کیفیت بالا از زمین فراهم کند و حتی اشیایی به کوچکی ۶۵ سانتی متر در سیاره را شناسایی کند.

ماهواره ویدئویی Big Brother که هم اکنون فقط نمونه اولیه آن ساخته شده قابلیت تصویربرداری با کیفیت بالا از افراد از فاصله مدار زمین را دارد. این ماهواره یکی از محموله هایی بود که در کپسول فضایی Polar Satellite Launch Vehicle(متعلق به هند) به فضا فرستاده شد. همراه آن چند ماهواره از هند و شش کشور دیگر نیز به مدار زمین ارسال شد.

درهر حال پس از چند ساعت دستگاه های کنترل کننده برای نخستین بار توانستند با این ماهواره انگلیسی ارتباط برقرار کنند. این ماهواره درحقیقت یک مدل برای پیش تولید است و اگر عملکرد خوبی داشته باشد شرکت Earth-i ۵ نمونه دیگر از آن را خواهد ساخت.

این۵ ماهواره که به طور کلی Vivid-i نام می گیرند، نخستین مجموعه ای خواهند بود که تصویری با کیفیت و تمام رنگی از فضا به زمین ارسال می کنند.

به هرحال Big Brother در فاصله ۵۰۵ کیلومتری زمین قرار می گیرد و می توان آن را روی نقاط خاصی متمرکز کرد تا فیلم های دو دقیقه ای و تصاویر به زمین ارسال کند. با کمک این ماهواره می توان از خودرو و کشتی های در حال حرکت فیلمبرداری کرد.

شرکت Earth-i تصمیم دارد تا پایان ۲۰۱۹میلادی ۵ ماهواره دیگر را به فضا بفرستد و پس از آن سالانه ۵ ماهواره به مدار زمین ارسال خواهد شد.

منبع: مهر

202

کد خبر: 896187

وب گردی

وب گردی