شهرداری مدعی است 15 هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در خصوص میزان دیون دولت به شهرداری تهران، گفت: رقم دقیق بدهی هنوز مورد توافق دو طرف نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ، حجت‌الله میرزایی ، با بیان اینکه شهرداری مدعی است 15 هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد، گفت: اما دولت این رقم را موکول به حسابرس و تأییدیه رسمی کرده است.

وی با بیان اینکه این 15 هزار میلیارد را حسابرس‌های طرف شهرداری تأیید کرده‌اند، گفت: از طرف دولت و شهرداری نماینده‌هایی در نظر گرفته‌ایم که نماینده شهرداری بنده هستم تا در این زمینه تعیین تکلیف کنیم تا توافق اولیه انجام شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران ادامه داد: در مرحله بعد اسناد بدهی به وزارت اقتصاد ارجاع می‌شود و بعد از اینکه بدهی مشخص شد در مسیر پرداخت قرار می‌گیرد.

میرزایی با بیان اینکه دولت در دو سال گذشته بدهی‌های خود را از طریق اوراق مشارکت داده است، گفت: امسال ما نیز پیشنهاد داده‌ایم که شهرداری‌ها هم مشمول همین قانون شوند و بر اساس بند «و» تبصره 5 قانون بودجه دولت مکلف شود بدهی‌ها را از طریق اوراق مشارکت بازپرداخت کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران بیان کرد: برای انتشار اوراق دولت متعهد می‌شود و به نظرم این گام، گام بزرگی است.

به گفته میرزایی، در لایحه پیشنهادی دولت برای مجلس برای شهرداری‌ها اوراق مشارکت در نظر گرفته نشده بود ما پیشنهاد دادیم در مجلس که کلمه شهرداری‌ها هم اضافه شود.
706

کد خبر: 896190

وب گردی

وب گردی