استاندار مازندران: 60 درصد جمعیت نوشهر روستایی است

استاندار مازندران با بیان این که 60 درصد جمعیت نوشهر روستایی است، گفت: این موضوع به معنای آن است که حل مسایل این شهرستان در مقیاس روستا، ساده تر، ارزان تر و فوری تر صورت می پذیرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر با بیان این که دشمن به دنبال روزنه ای برای ضربه به نظام است و برای حرکات مذبوحانه خود، طراحی های زیادی دارد، گفت: مردم مازندران مردم شایسته ای هستند، حفظ هوشیاری و عدم غفلت از وظایف، تکلیف همگانی است.

استاندار مازندران با اشاره به این که قرابت جنگل، جلگه و ظرفیت دریا، وجود بندر، منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه، زیر ساخت آی سی تی، وجود انرژی و آب به قدر کفایت و هوای دلپذیر در نوشهر ظرفیت نفیسی است و می توان گفت به اندازه یک کشور، ظرفیت در این شهرستان وجود دارد، افزود: با وجود این همه استعداد نباید در این شهرستان شاهد فقر، بیکاری و آسیب های اجتماعی باشیم.

اسلامی با بیان این که دستگاه ها باید رسالت شان را به صورت جهادی و با بهره مندی از همه قوا و ظرفیت های مردمی دنبال کنند، تصریح کرد: 60 درصد جمعیت نوشهر روستایی است و این، بدان معناست که حل مسایل این شهرستان در مقیاس روستا، ساده تر، ارزان تر و فوری تر صورت می پذیرد.

مقام عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که تسهیلات اشتغال روستایی باید از سوی فرمانداران، روستا به روستا پیگیری شود تا شاهد ارتقا کیفیت معیشت و اقتصاد روستا باشیم، خاطر نشان کرد: دولت تسهیلات ارزان قیمت برای تقویت تولید و اشتغال در روستاها و تثبیت جمعیت روستایی اختصاص داده است.

استاندار مازندران با بیان این که لایحه بودجه 97 منطقی است و از پختگی بسیار بالایی برخوردار است ادامه داد: دولت در ساختار بودجه تحول ایجاد نموده و آن را به سمت بودجه عملیاتی و هدفمند سوق داده است تا ساختار دولت به ساختار دولت پرکار کم هزینه تبدیل شود.

اسلامی، کاهش وابستگی به نفت و در نظر گرفتن نرخ متعادل برای میزان صادرات و نرخ هر واحد بشکه نفت برای فروش را از مهم ترین اتفاقات مهم در لایحه بودجه 97 دانست و یاد آور شد: این جهت گیری ها در بودجه 97 برای آن است تا نهایتا هدفمندی یارانه ها برای قشر آسیب پذیر محقق شود و ارتقا یابد و با سهم آزاد شده از منابع درآمدی، اعتبارات اشتغال 5 برابر گردد تا با آزاد شدن منابع، تخصیص اعتبارات عمرانی ارتقا یابد.

وی با بیان این که پس از تصویب بودجه 97 در مجلس، ضرورت دارد در جهت اصلاح بودجه استان تلاش کنیم، اظهار داشت: باید سهم استان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای را ارتقا دهیم تا زیرساخت های استان را بسازیم.

استاندار مازندران با تاکید بر این که باید از پتانسیل هایی که قادر به کارآفرینی در استان هستند بهره گیری شود، گفت: باید با محوریت شهرستان و ارایه مشاوره و تسهیلات اعطایی، زمینه کارآفرینی برای جوانان و تحصیلکردگان در حوزه های مختلف دانش بنیان، آی سی تی و ... فراهم شود.

اسلامی با بیان این که باید موانع فعالیت فعالان اقتصادی را از پیش روی آنان برداشت و برای فعالیت آنان مزاحمت ایجاد ننمود تا اشتغال موجود حفظ شود، افزود: با فعالیت فعالان اقتصادی و تقویت تولید، دولت توانمند می شود.

نماینده عالی دولت در استان بر بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری نظیر دریا در جهت تقویت تولید و اشتغال به نحو مطلوب استفاده شود، خاطر نشان ساخت: بدنبال ایجاد تاسیسات زیبا در سواحل هستیم تا با بهسازی، پاکسازی و زیباسازی سواحل آمار گردشگرانی که سواحل استان را برای استفاده انتخاب می کنند، افزایش یابد.

استاندار با اشاره به این که همه شاخص های دولت به لحاظ جهت گیری در حال رشد است، تصریح کرد: برای پیشرفت باید صنایع رقابتی داشته باشیم، تولید و صنعت ما باید توان رقابت در بازار داشته باشند و تحقق این مهم در گروه تولید با کیفیت است.

رییس شورای اداری استان با بیان این که مردم مازندران ظرفیت نفیسی دارند و منابع طبیعی استان بسیار ارزشمند است، گفت: برای توسعه استان باید نقشه راه و نگاه مشخص علمی داشت و با توجه به آمایش سرزمین در جهت اعتلای مازندران تلاش نمود.

901/900

کد خبر: 896248

وب گردی

وب گردی