استاندار اردبیل در آیین بازگشایی فرودگاه پارس آباد مغان چه گفت؟

استاندار اردبیل با بیان اینکه دشت مغان ظرفیت های زیادی دارد، گفت: با تصویب منطقه آزاد تجاری قطعا رونق اقتصادی و تعداد پروازها در این منطقه افزایش می یابد.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر بهنام جو در آیین بازگشایی فرودگاه پارس آباد مغان اظهار کرد: این فرودگاه چندین بار قبلا افتتاح شده اما این بار به همت دولت تدبیر و امید با ایجاد زیرساخت ها و صرف اعتبارات لازم و مرتفع نمودن نواقص و مشکلات قبلی به صورت کامل به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه دشت مغان ظرفیت های زیادی دارد افزود: با تصویب منطقه آزاد تجاری قطعا رونق اقتصادی و تعداد پروازها در این منطقه افزایش می یابد.

بهنام جو افزود: در صورت توجیه اقتصادی پروازها، قطعا پرواز پارس آباد به مشهد و پارس آباد به باکو نیز راه اندازی می شود.

استاندار اردبیل پیگیری مجدانه راه آهن اردبیل میانه و تکمیل آن در سه سال آینده را یادآور شد و افزود: از سال آینده با تخصیص اعتبار ویژه راه آهن اردبیل مغان نیز مطالعه می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت کشاورزی باید از ظرفیت صنعتی و تجاری منطقه نیز استفاده شود گفت: با پیگیری نمایندگان استان و مطالبه به حق مردم شاهد شکوفایی اقتصادی در منطقه مغان خواهیم بود.

استاندار اردبیل در این مراسم ضمن قدردانی از مردم و مسوولان ذیربط و پیگیری و تلاش های نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضمن استفاده از ظرفیت های موجود باید نارسایی ها را بصورت علمی، بررسی و شناسایی کرده و برای حل آن از تمام ظرفیت ها بهره مند شویم.

این فرودگاه در دولت تدبیر و امید و با صرف هزینه ای بالغ بر 260 میلیارد ریال و با بازسازی ساختمان و باند برای فرود هواپیماهای بزرگ مهیا شده که بعد از هفت سال تعطیلی بازگشایی شد.

901/900

کد خبر: 896263

وب گردی

وب گردی