رشد 50 درصدی قیمت جهانی نفت از اواسط سال 2017

وزیر انرژی روسیه گفت: ما شاهد حرکت بازار به سمت توازن هستیم، می بینیم که مازاد عرضه در بازار در حال کاهش است، اما بازار هنوز به طور کامل متوازن نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ وزیر انرژی روسیه گفت، وزرای چند کشور تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک هفته آینده امکان یک خروج آرام از توافق کاهش تولید را بررسی خواهند کرد.

روسیه و عربستان رهبری ابتکار مشترک اوپک و چند کشور غیر اوپکی برای کاهش تولید نفت و افزایش قیمت ها را بر عهده دارند. به دنبال کاهش تولید این کشورها، قیمت جهانی نفت از اواسط سال 2017 تاکنون بیش از 50 درصد رشد داشته و هفته گذشته برای اولین بار در طی 3 سال گذشته به بالای 70 دلار رسید.

الکساندر نواک گفت، سطح قیمت فعلی نفت کوتاه مدت است و وی وضعیت بازار را در نشست هفته آینده (21 ژانویه) کمیته نظارت بر توافق در عمان مورد بحث قرار خواهد داد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا وزرای عضو این کمیته خروج احتمالی از توافق را مورد بحث قرار خواهند داد گفت: «من فکر نمی کنم کسی قصد داشته باشد ما را از بحث در مورد این مسائل منع کند، و ما قادر خواهیم بود این مسائل را از نقطه نظر مکانیزم هایی که می تواند مد نظر قرار گیرد بررسی نماییم.»

پیشتر مدیر شرکت روسی لوک اویل گفته بود، اگر قیمت نفت برای مدت بیش از 6 ماه در حد 70 دلار باقی بماند، روسیه باید از توافق کاهش تولید خارج شود.

اما نواک گفت، هنوز تمام مازاد عرضه موجود از بازار نفت حذف نشده است.

وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفت: «ما شاهد حرکت بازار به سمت توازن هستیم. می بینیم که مازاد عرضه در بازار در حال کاهش است، اما بازار هنوز به طور کامل متوازن نشده است... البته ما باید به رصد کردن وضعیت بازار ادامه دهیم.»

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 896284

وب گردی

وب گردی