طباطبایی: هدف کوتاه مدت من رسیدن به فینال بازی های آسیایی است/ باید دو تیم ملی بزرگسال داشته باشیم

رئیس جدید فدراسیون بسکتبال گفت: در رأس قله دو تیم ملی موفق بزرگسالان داشته باشیم تا از این طریق چندین بازیکن مانند حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و بهنام یخچالی بسازیم.

به گزارش ایسکانیوز ، رامین طباطبایی رئیس جدید فدراسیون بسکتبال پس از پایان مجمع انتخاباتی در جمع خبرنگاران گفت: اولین کار وفاق و همدلی است و از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و همه را برگردانیم. اصلاح آیین نامه ها را داریم و باید کمیته ها را تقویت کنیم و لیگ پویا داشته باشیم.

طباطبایی ادامه داد: در بخش بانوان تلاش می‌کنیم جزو شش تیم اول آسیا باشیم و در بخش آموزش مربیان بانوان هم مشکلاتی داریم که باید برطرف شود. ما سعی می‌کنیم یک مربی خارجی بیاوریم تا از ظرفیت‌های او استفاده کنیم.

وی گفت: ما در فدراسیون نیازمند حامیان مالی هستیم. برند بسکتبال جذاب است و باید آن را به خوبی معرفی کرد. در فدراسیون سامانه هواداری راه می‌اندازیم و به دنبال جمع کردن عضو هستیم. اگر خانواده بسکتبال گسترده‌تر باشد، حامیان مالی بیشتری هم پیدا خواهد شد. یکی از بررسی‌های ما در سال گذشته این بود که در سال ۹۵ حدود ۷۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته داشتیم که باید این تعداد بیشتر شود.

طباطبایی با اشاه به اینکه مسابقات باید پویا باشد، گفت: در بخش پشتوانه‌سازی باید خوب فعالیت کنیم و سیستم آکادمیک راه بیندازیم تا از این طریق لیگ پویایی هم داشته باشیم.

وی افزود: استعدادیابی باید از ۱۰ تیم نونهالان تشکیل شود و در رأس قله دو تیم ملی موفق بزرگسالان داشته باشیم تا از این طریق چندین بازیکن مانند حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و بهنام یخچالی بسازیم البته باید بستر را فراهم کنیم. در این زمینه رسانه‌ها هم می‌توانند کمک زیادی به ما بکنند.

طباطبایی در مورد اینکه فدراسیون بسکتبال چقدر تغییر و تحول خواهد داشت، گفت: نمی‌توانیم درصدی بگویم تلاش می‌کنیم از بهترین‌ها و شایسته‌ترین نیروها استفاده کنیم. از اعضای فعلی هم ارزشیابی می‌کنیم و اگر در برنامه‌های ما بودند و خودشان دوست داشتند استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: فضای فیزیکی فدراسیون بسکتبال را هم تغییر می‌دهیم. در جام جهانی و المپیک هم باید بتوانیم سهمیه بگیریم و حضوری موفق داشته باشیم. یکی از برنامه‌های کوتاه‌مدت من هم رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی است. در مجموع بسکتبال نیاز به زیرساخت‌های زیادی دارد و باید همه جامعه بسکتبال دست به دست هم دهیم تا به موفقیت برسیم.

602

کد خبر: 896358

وب گردی

وب گردی