80 نقطه از فضاهای بی دفاع شهری منطقه 7 ساماندهی می شوند

شهردار منطقه 7 از شناسایی 80 نقطه از فضاهای بی دفاع شهری در این منطقه خبر داد و گفت: با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد حس امنیت در شهروندان، ضمن بازدید کارشناسی از سطح معابر محدوده منطقه، فضاهای بی دفاع شناسایی و ساماندهی می شوند.

به گزارش ایسکانیوز سمیه حاجوی با اشاره به اینکه با توسعه فضاهای شهری با دو معضل افزایش فضاهای جدید شهری و فرسوده شدن فضاهای قبلی مواجه هستیم، اظهار داشت: ما در کلانشهرها با رشد این دو عرصه لاجرم با پدیده‌های جدیدی تحت عنوان فضاهای بی دفاع شهری مواجه می‌شویم.

وی افزود: فضاهای بی دفاع شهری از جمله فضاهایی هستند که به دلیل ویژگی های کالبدی و اجتماعی، فرصت بزهکاری و خشونت در آنها بوده که می بایست با نظارت و بررسی کارشناسی درمدیریت شهری به آنها توجه ویژه ای شود.

شهردار منطقه 7 با اشاره به ساماندهی 30 نقطه از فضاهای بی دفاع شهری منطقه، تاکید کرد: اتوبان شهید صیاد شیرازی، خیابان سبلان جنوبی تقاطع تهران نو، خیابان شهید مدنی تقاطع اتوبان امام علی (ع)، بوستان آزادگان، بوستان شهدای صباغچی و میدان نامجو روبروی سینما کوچ تنها بخشی از نقاط بی دفاع شهری در این منطقه هستند که ساماندهی این اماکن در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: فضاهای بی دفاع شهری به آن دسته از ساختارهای اماکن و المان‌های شهری گفته می‌شود که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های نامناسب فیزیکی شرایط برای بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی و جرایم فراهم می‌کند.

حاجوی عنوان کرد: در این راستا می‌توان از دیوار یا ساختمان نیمه مخروبه در بافت فرسوده، پل عابر پیاده و زیرگذر، ساختمان جدیدالاحداث نیمه تمام ، دالان‌ها و معابر، کانال‌های آب، انهار، پارک‌ها و بوستان‌های فاقد نور مناسب، پارکینگ‌های حجیم، کنج‌ها و عقب نشینی ساختمان‌ها و نهایتا نقاط غیر قابل دید پل‌های عریض را از جمله نقاط بی دفاع شهری تلقی کرد.

وی با اشاره به اینکه پدیده ایجاد فضاهای بی دفاع شهری به دلیل پویا و زنده بودن شهر هر روز در حال توسعه است، اضافه کرد: ما دائماً با تولد فضاهای بی دفاع جدید مواجه هستیم و چنانچه ساز و کار دقیقی برای این امر نداشته ‌باشیم با مشکلات جدی در آینده روبرو خواهیم شد.

701

کد خبر: 896374

وب گردی

وب گردی