کلاس‌هایم با کیفیت مناسبی برگزار نشد؛ حداکثر 50 درصد حق‌التدریس به اینجانب تعلق بگیرد

یک عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی در نامه ای به رئیس دانشکده علوم انسانی واحد یزد، به صورت داوطلبانه خواستار کسر حداقل 50 درصد حق التدریس خود شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در روزهای گذشته تصویر نامه یک استاد دانشگاه در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که حاوی درخواست داوطلبانه‌ای بود برای کسر از حقوق خود.

این استاد دانشگاه در بخشی از نامه خود به رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نوشته است: «با توجه به بیماری و برخی مشکلات دیگر کلاس‌هایم در ترم جاری با کیفیت و کمیت مناسبی برگزار نشد، لذا خواهشمند است دستور فرمایید، حداکثر 50 درصد حق‌التدریس در ترم جاری به اینجانب تعلق بگیرد.»

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، گفت: این استاد مدعو که از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز است، تمام کلاس هایش را در این ترم تحصیلی تشکیل داده و از نظر کمی کسر کاری نداشته است.

دکتر سید علی المدرسی افزود: خود استاد احساس کرده است آنچنان که حق بوده نتوانسته کلاس‌هایش را از نظر کیفی مطلوب برگزار کند بنابراین درخواستی مبنی بر کسر از میزان حق التدریس ترم جاری خود ارائه داد.

وی با بیان این مطلب که تا کنون چنین درخواستی از طرف اساتید نداشته ایم، اظهار داشت: از نظر کیفی ارزیابی دانشجویان از کلاس را دریافت، جزوات آموزشی ارائه شده توسط استاد بررسی می شود و گروه آموزشی نیز در خصوص محتوای آموزشی و کیفیت ارائه استاد بررسی هایی انجام می دهد.

المدرسی ارزیابی صورت گرفته از دانشجویان در خصوص کلاسهای این استاد را بیانگر کیفیت خوب برگزاری کلاس های وی دانست و گفت: پس از دریافت درخواست دکتر دهقانی نژاد ارزیابی دانشجویی را هم در نظر گرفتیم و متوجه شدیم از نظر دانشجویان هم این استاد عملکرد خوبی داشته است و ما با توجه به حساسیت استاد به درخواست وی ترتیب اثر دادیم.

وی در خصوص چگونگی ارزیابی اساتید این دانشگاه گفت: ابزارهایی داریم که کمیت را اندازه گیری می کنند و ناظرین و کارشناسان آموزش این کمیت را گزارش می دهند و بر اساس آن کسر حقوق از اساتید صورت می گیرد.

عباس دهقانی‌نژاد از اعضای هیات علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، در گروه «دینی و عربی و فلسفه و کلام اسلامی» مشغول تدریس است. وی مدرک دکتری خود را در رشته فلسفه و کلام اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران دریافت کرده است.

کد خبر: 896387

وب گردی

وب گردی