درخواست ایران از ژاپن و کره جنوبی برای شرکت در عملیات اطفاء حریق

نماینده ویژه رییس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش حادثه دیده سانچی اعلام کرد که از ژاپن و کره جنوبی برای شرکت در عملیات اطفا از امشب درخواست کرده ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی ربیعی گفت: فردا به هر شکل باید تیم امداد و نجات ایرانی روی کشتی بروند و تکلیف دریانوردان ما مشخص شود.
او تصریح کرد: ژاپنی ها آماده همکاری و کمک هستند و امروز از کره ای ها هم درخواست کمک خواهیم کرد و می خواهیم هماهنگی به نحوی انجام شود که بیشترین اثربخشی را داشته باشد.
ربیعی با بیان اینکه نیاز به پنج هزار تن فوم داریم که باید به هر طریق ممکن تهیه شود،گفت: امشب نیاز به دو کشتی برای کولینگ (خنک کردن) داریم که باید تا فردا فراهم شود.
او تصریح کرد: بایستی هر میزان فوم که برای اطفا حریق لازم است با آتشخوار به منطقه ارسال شود.
علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی امروز شنبه به منظور پیگیری آخرین وضعیت این نفتکش وارد شانگهای شد.
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 896426

وب گردی

وب گردی