یکی از اقدامات ارزنده ی مدیریت جدید دانشگاه آزاد، حمایت از نخبگان است/دانشگاه آزاد با تدابیر دکتر ولایتی، چشم انداز روشنی دارد

سرپرست پارک علم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از اقدامات ارزنده ی مدیریت جدید دانشگاه آزاد حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان دانشگاه است که با توسعه ی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی هم چنین شرکت در نمایشگاه های مختلف برای تجاری سازی دستاوردهای دانش بنیان، به نخبه پروری در دانشگاه آزاد کمک خواهند کرد.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در یک سال گذشته، با تدابیری که از سوی ریاست هیأت امنا و ریاست دانشگاه صورت گرفته است امیدوار هستیم که به طور کامل از چالش هایی که دانشگاه با آن مواجه است، عبور کنیم چون با توجه به تغییرات اجتماعی و کاهش تعداد فرزندان در خانوار ایرانی و هم چنین وجود رقبا در صنعت آموزش عالی، عبور از این شرایط، مدیریت مناسبی را می طلبد که گذشتن از این چالش ها بیشترین تأثیر را از مدیریت جدید گرفته است و دانشگاه آزاد با موفقیت به سوی توسعه گام برداشته است.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران تصریح کرد: به مرور زمان که سن دانشگاه از 30 سال بگذرد با معضل افزایش تعداد بازنشستگان مواجه هستیم که حجم عظیمی از پاداش بازنشستگان، شرایط خاصی را برای مدیریت جدید ایجاد کرده است که دکتر ولایتی از حیث اقتصادی تدابیر خوبی در نظر گرفتند که به چابک کردن سازمان کمک خواهد کرد.

سرپرست پارک علم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات ارزنده ی مدیریت جدید دانشگاه آزاد حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان دانشگاه است که با توسعه ی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی هم چنین شرکت در نمایشگاه های مختلف برای تجاری سازی دستاوردهای دانش بنیان به نخبه پروری در دانشگاه آزاد کمک خواهند کرد که این تدبیر شجاعانه توسعه ی فعالیت های اقتصادی دانشگاه را در پی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: از دیگر اقدامات ارزنده ی دکتر ولایتی، همفکری بیشتر با شورای پایش و رؤسای واحدهای استانی است که در حین این تعامل تدابیر خوبی برای مدیریت واحدهای استانی اتخاذ می شود هم چنین جلوگیری از هزینه هایی که زائد بوده است و بازنگری روی هزینه هایی که در موفقیت دانشگاه بی تأثیر است را می توان اقدام سازنده ی مدیریت جدید برشمرد.

وی ادامه داد: اقدامات موثر زیادی در دانشگاه صورت گرفته است و حضور نیروهای جدیدی که در بحث منابع انسانی، تفکرات جدید دانشگاهی را دنبال می کنند، همه را امیدوار می کند دانشگاه مسیرهای پیشرفت را طی کند و به توفیقات بیشتر دست یابد.

دکتر موسی خانی گفت: کارهای خوبی در حوزه ی فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است و برنامه های مناسبی نیز پیش روی پرسنل و دانشجویان قرار دارد هم چنین تعامل بیشتر با گروه های مختلف تشکل ها، در مجموع برنامه های ارزشمندی را در دانشگاه مدون کرده است.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با بیان اینکه دانشگاه باید بتواند پاسخگوی هزینه های خود باشد تصریح کرد: اگر نتوانیم هزینه ها را کاهش دهیم دست یابی به توسعه کار مشکلی خواهد بود که باید کفه ی درآمدهای دانشگاهی را افزایش و هزینه های غیر ضرور را کاهش دهیم و لازم است همه برای اخذ منابع جدید مالی همت کنند چرا که کاهش هزینه های غیر ضرور می تواند دانشگاه را در ثبات پایداری قرار دهد که تحقق این اهداف ابتکار واحدهای استانی را می طلبد و امیدواریم هر استانی مدل اقتصادی خود را پیش ببرد.

موسی خانی خاطر نشان کرد: نمی توانیم برای رضایت خاطر همکاران و داوطلبان برنامه های کوتاه مدت را مدنظر قرار دهیم و همه ی نگاه ریاست هیأت امنای دانشگاه نیز برنامه ریزی صحیح در طول زمان است که تحقق اهداف کوتاه مدت در جهت توسعه ی برنامه های مدون بلند مدت باشد.

سرپرست پارک علم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی را انسانی با تجربه، صادق، مصمم برای موفقیت و شخصیتی وزین علمی دانست و افزود: دکتر ولایتی عامل سربلندی کشور است که حضور وی، در خلأ آیت الله رفسنجانی، برای دانشگاه آزاد اسلامی یک افتخار است.

موسی خانی در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی را ثمره ی انقلاب و یکی از دستاوردهای خوب نظام علمی کشور دانست و تصریح کرد: برای نظام سیاسی کشور افتخار است که با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی توانسته نیازهای علمی و فناورانه ی کشور را جامع عمل بپوشاند.

202

کد خبر: 896431

وب گردی

وب گردی