سه پیش شرط حماس  برای مشارکت در نشست شورای مرکزی ساف

جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی به طور رسمی از عدم مشارکت خود در نشست شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین که قرار است 14 ژانویه برگزار شود، خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شهاب، جنبش جهاد اسلامی فلسطین شب گذشته به طور رسمی اعلام کرد که در نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین شرکت نخواهد کرد.

سلیم الزعنون از مقامات ساف اخیرا از ارسال دعوتنامه ای برای جنبش های حماس و جهاد اسلامی برای مشارکت در نشست شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین در روز 14 ژانویه جاری خبر داده بود.

در این نشست قرار است درباره تصمیم ترامپ درباره قدس با مشارکت گروه های فلسطینی بحث و بررسی صورت گیرد.

از سوی دیگر، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از عدم مشارکت در نشست شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین در پی بررسی های کارشناسی خبر داد.

وی تاکید کرد: ما پس از گفتگو و مذاکره با گروه های مختلف فلسطینی به این نتیجه رسیدیم که شرایط کنونی برای برگزاری نشست شورای مرکزی ساف مناسب نیست و این سازمان در این وضعیت توان پاسخگویی به مطالبات مردم فلسطین را ندارد.

وی افزود: البته مشارکت حماس در این نشست سه پیش شرط دارد که اولین آن برگزاری نشست شورای مرکزی در خارج از اراضی اشغال شده است تا در پی آن تصمیمات شورا در قید و بند فشارهای اشغالگران قرار نگیرد.

دوم این که پیش از برگزاری نشست شورای مرکزی، نشست چارچوب رهبری سازمان آزادی بخش برگزار شود و در آن درباره مسائلی که قرار است در نشست شورای مرکزی ساف مورد بحث قرار گیرد، توافق شود.

شرط سوم هم این است که گروه های مختلف فلسطینی در برگزاری نشست شورای مرکزی و برنامه های آن مشارکت داشته باشند تا در نهایت بتوانیم از این نشست نتایج لازم را برای وضعیت تاریخی کنونی که ملت فلسطین با هجمه آمریکایی صهیونیستی است، اتخاذ کند.
گروه های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی نسبت به برخی مواضع مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین به ویژه در زمینه همکاری امنیتی با اشغالگران، توافق اسلو و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی موضع دارند.

کد خبر: 896478

وب گردی

وب گردی