اعتصاب ماهیگیران غزه در اعتراض به تیراندازی نیروهای مصری

پس از کشته شدن یک ماهیگیر فلسطینی در سواحل رفح که در جریان تیراندازی نیروهای مصر رخ داد، ماهیگیران غزه به طور کامل اعتصاب کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری شهاب، در پی کشته شدن عبدالله رمضان زیدان ماهیگیر 33 ساله فلسطینی در سواحل رفح که در جریان تیراندازی نیروهای مصر رخ داد، ماهیگیران غزه به طور کامل اعتصاب کردند.

«نزار عیاش» رئیس اتحادیه ماهیگیران غزه اعلام کرد: در اعتراض به تیراندازی نیروهای مصری، همه ماهیگیران غزه 24 ساعت دست به اعتصاب خواهند زد.

وی افزود: عبدالله رمضان زیدان در شرایطی هدف تیراندازی قرار گرفته که در بخش فلسطینی مرزهای مشترک حضور داشته است و مشغول ماهیگیری بوده است.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه ای تیراندازی نیروهای مصری به سوی ماهیگیر فلسطینی را محکوم کرد.

حماس در بیانیه خود تاکید نمود : هیچ بهانه ای برای برخورد این چنینی با ساکنان محاصره شده غزه وجود ندارد و آنها این حق را دارند که همچون دیگر ملت های جهان با کرامت زندگی کنند.

حماس در این بیانیه، مراتب تسلیت عمیق خود را به بازماندگان و خانواده عبدالله رمضان زیدان ابراز داشته است.

«عبدالله رمضان زیدان» ماهیگیر 33 ساله فلسطینی صبح امروز در تیراندازی نظامیان مصری در سواحل رفح کشته شد. نیروهای مصری صبح امروز از روی یک قایق به سوی این ماهیگیر فلسطینی تیراندازی کردند که موجب کشته شدن وی شد.

کد خبر: 896494

وب گردی

وب گردی