۱۳۵۷ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی ۹ ماه نخست امسال یک هزار و ۳۵۷ طرح اشتغال به ارزش ۲۸ میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اجرا شد.

به گزارش ایسکانیوز، عباس اهرابی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال این نهاد در سه بخش خودکفایی، توان‌افزایی و کارانگیزی به اجرا می‌رسد، اظهار کرد: از مجموع طرح‌ها ایجادشده، ۸۱ طرح در بخش کارانگیزی، ۶۲ طرح در بخش توان‌افزایی و هزار و ۲۱۴ طرح نیز در بخش خودکفایی اجرایی شده است.

وی با یادآوری اینکه طرح‌های اشتغال این نهاد در ۶ شاخه اصلی کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات به مرحله اجرا رسیده است، بیان کرد: بیشترین این طرح‌ها در بخش دامپروری و کمترین آن‌ها نیز با دو طرح در بخش شیلات به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی درباره تأمین منابع اجرای طرح‌های اشتغال این نهاد نیز گفت: طرح‌های اشتغال این نهاد از سه محل منابع بانک‌ها عامل، منابع صندوق توسعه ملی و همچنین منابع داخلی کمیته امداد تأمین اعتبارشده است.

اهرابی مجموع تسهیلات پرداختی در ۹ ماه سال جاری را ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل منابع بانک‌های عامل به‌صورت قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان قرارگرفته است، همچنین هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از محل منابع داخلی کمیته امداد خراسان شمالی تأمین‌شده است.

وی ادامه داد: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از محل منابع توسعه ملی و دو میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان نیز از سایر منابع به مددجویان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با تأکید بر اینکه کمیته امداد تنها صرفاً یک‌نهاد حمایتی نیست، گفت: هم‌اکنون اشتغال‌زایی پایدار بین مددجویان این استان، علاوه بر اینکه توانمندی اقتصادی خانوارهای محروم را به ارمغان داشته است، تولید ناخالص ملی این استان را نیز افزایش داده است.

901

کد خبر: 896499

وب گردی

وب گردی