آیپک از تحریم‎های جدید آمریکا علیه ایران استقبال کرد

لابی صهیونیستی آیپک با صدور بیانیه‎ای ضمن استقبال از تحریم‌های جدید دولت واشنگتن علیه ایران؛ خواستار افزایش فشار بر این کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز تحریم‌های جدیدی که آمریکا شنبه شب علیه ایران اعمال کرد، با استقبال لابی صهیونیستی آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل) روبرو شد.

در همین راستا، آیپک با صدور بیانیه‌ای از اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای گنجاندن نام ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی مرتبط با ایران در لیست تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور و حساسیت وی در قبال نقایص برجام (!) تقدیر کرد.

عمده تمرکز آیپک در این بیانیه، متوجه بخشی از اظهارات ترامپ است که بند موسوم به «غروب آفتاب» برجام را هدف قرار داده و خواستار اعمال محدودیت دائم بر برنامه هسته‌ای ایران است.

این لابی صهیونیستی همچنین از بخشی از سخنان رئیس جمهوری آمریکا که برنامه موشکی ایران را هدف قرار می‌دهد نیز استقبال کرد.

در عین حال، آیپک از دولت ترامپ خواست تا در راستای مهار رفتارهای به ادعای آنها تهاجمی ایران، اعمال فشار بر این کشور را بیشتر کند.

گفتنی است که ترامپ خواهان اصلاح قوانین آمریکا در مورد ایران است به گونه ای که در آن بیان شود واشنگتن برنامه موشکی دور برد ایران را بخشی لاینفک از برنامه هسته‌ای این کشور می داند.

ترامپ همچنین گفته است هر توافق تازه ای باید شامل موضوع برنامه موشک های بالستیک ایران باشد.

نهایت آنکه آیپک از دولت و کنگره آمریکا خواست تا در همکاری با یکدیگر راهبردی جامع و فراحزبی را در قبال رفتارهای ایران اتخاذ کرده و عدم دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای را تضمین کنند.

ترامپ روز جمعه با ضرب الاجلی از سوی کنگره مواجه بود تا بگوید آیا تایید می کند که ایران به این موافقتنامه عمل کرده است و آیا همچنان به نفع آمریکا است تا به آن پایبند باشد یا خیر.

وی در ماه اکتبر با خودداری از تایید برجام، آن را درگیر بلاتکلیفی کرد ولی آن را به طور کامل نقض نکرد. هیچ کشور دیگری، رهبران خود را ملزم نمی کند این موافقتنامه را هر چند وقت یکبار توجیه کنند ولی کنگره به بهانه بی اعتمادی به مقاصد ایران، طرحی را تصویب کرد که ترامپ را ملزم به انجام این کار می کند.

گفتنی است انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه متحد شدند تا از آمریکا بخواهند به برجام پایبند بماند. قدرت های اروپایی که این موافقتنامه را امضا کردند، می گویند ایران به مفاد آن عمل کرده است و استحقاق کاهش تحریم ها را که وعده داده شده بود، دارد.

کد خبر: 896535

وب گردی

وب گردی