ترامپ در اعمال فشار برجامی بر اتحادیه اروپا شکست می‌خورد

«کارل بیلت» وزیر خارجه سابق سوئد می‌گوید که ترامپ پس از شکست در اعمال فشار بر کنگره آمریکا به منظور اقدام علیه برجام، حالا به دنبال فشار بر اروپا جهت اقدام ضد توافق هسته‌ای است.

به گزارش ایسکانیوز ، در ادامه واکنش‌ها به مواضع برجامی دولت آمریکا، وزیر خارجه سابق سوئد بر ناکامی برجامی دونالد ترامپ و حرکت تند او به سمت «بحران» و «ناکامی» تاکید کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه پس از گمانه‌زنی‌های بسیار و گاها متناقض مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کرد؛ اقدامی که بخشی از تعهدات آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای درباره تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران، ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه و اثبات‌نشده علیه ایران، چهار شرط را برای نگاه داشتن کشورش در برجام اعلام کرد (جزئیات بیشتر).

در واکنش به این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر خارجه سابق سوئد به مواضع برجامی ترامپ، ناکامی او در قبال کنگره آمریکا و همچنین خواسته‌های او از اتحادیه اروپا کشور اشاره کرد.

«کارل بیلت» وزیر خارجه سال‌های 2006 تا 2014 سوئد در توئیتر نوشت: «ترامپ در اعمال فشار بر کنگره آمریکا برای اقدام علیه توافق هسته‌ای ایران شکست خورد. او شکست خورد».

رئیس کنونی اندیشکده «شورای اروپاییِ روابط خارجی» افزود: «او(ترامپ) حالا به دنبال فشار بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اقدام علیه توافق هسته‌ای ایران است. او در یک شیب تند به سمت بحران و ناکامی است».

کد خبر: 896536

وب گردی

وب گردی