لزوم تعیین تکلیف طلب بخش درمان از دولت/ تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر راجع به طلب بخش خصوصی و بخش درمان و سلامت کشور تصمیماتی را اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران، در نشست مشترک با فعالان حوزه اقتصاد سلامت که صبح امروز در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد گفت: وزارت بهداشت یکی از وزارتخانه‌هایی است که امروز به دلیل طلبی که شرکت‌ها، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها از دولت دارند، فشار زیادی را متحمل می‌شود.

او افزود: امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر راجع به طلب بخش خصوصی و بخش درمان و سلامت کشور اتخاذ تصمیم کند.

خوانساری با اشاره به اینکه در حال حاضر 180 تشکل عضو اتاق تهران هستند، گفت: امروز با حضور وزیر بهداشت، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تشکیل می‌شود که تشکیل چنین انجمن‌هایی قطعاً در ارتباط با هم‌صدایی و حل مشکلات آنها بسیار می‌تواند مؤثر و مفید باشد.

خوانساری با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: خوشبختانه اتاق فعالیت‌های خوبی در مورد این شرکت‌ها داشته و در قرن اخیر و سال‌های پیش رو اقتصاد دنیا و کشور باید به این سمت حرکت کرد و در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی هم پیشرفت‌های خوبی در سال‌های گذشته داشته‌ایم و امیدواریم امروز با تشکیل «انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت» پیشرفت‌های بیشتری را در آینده شاهد باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: ما در اتاق بازرگانی تهران آماده‌ایم تا با حمایت از همه تشکل‌ها و تشکلی که امروز در حوزه سلامت تشکیل خواهد شد، کمک‌های لازم را به این تشکل‌ها داشته باشیم و بتوانیم نقش مطالبه‌گری را برای آنها ایفا کنیم و این تشکل شروع‌کننده تحولات زیادی در کشور باشد.

بر اساس این گزارش، در نشست امروز تفاهم‌نامه مشترک بین اتاق بازرگانی تهران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با موضوع «حمایت اتاق بازرگانی تهران از تشکل‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت» به امضا وزیر بهداشت و رئیس اتاق بازرگانی تهران رسید.


402

کد خبر: 896605

وب گردی

وب گردی