بیش از 5000 مرکز پیش دبستانی مجوز از سایر نهادها دارند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اعلام فراخوان ثبت نام و دریافت مجوز مراکز پیش دبستانی از اول اسفند خبر داد و گفت: بیش از 5000 مرکز پیش دبستانی مجوز از سایر نهادها دارند که تا پایان اردیبهشت ماه سال 97 مهلت دارند برای دریافت مجوز از آموزش و پرورش اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا مجتبی زینی‌وند ، دربار جزئیات صدور مجوز به مراکز پیش دبستانی اظهار کرد: ما در دو سال گذشته سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم تا موسسان از طریق آن اقدام و ثبت نام کنند اما از آنجا که قانون دائمی شدن تاسیس مدارس غیردولتی هنوز نهایی و مصوب نشده بود بدرستی پیگیری نشد و به اتمام نرسید.

وی فزود: اما با دائمی شدن قانون تاسیس مدارس غیردولتی این برنامه را با جدیت در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به موجب قانون، تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش دبستانی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان مراکز غیردولتی است اظهار کرد: بر این اساس موسسان مراکز پیش‌دبستانی حتما باید از شورای نظارت منطقه و استان مجوز دریافت کنند.

زینی وند ضمن اعلام اینکه از اول اسفند ماه سال جاری برای مراجعه موسسان به سامانه‌ها فراخوان خواهیم داشت و همه موسسان مراکز پیش دبستانی باید وارد سامانه مربوط شده و اقدام کنند، درباره مشمولان دریافت مجوز گفت: در گذشته مراکز پیش دبستانی از نهادها و دستگاه‌های دیگر از جمله کانون مساجد، بهزیستی، شهرداری و سرای محلات مجوز می‌گرفتند.

وی ادامه داد: در واقع بیش از 5000 مرکز پیش دبستانی مجوز از سایر نهادها دارند که حتما باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند. تا پایان اردیبهشت ماه هم به آنها مهلت می‌دهیم و چنانچه در این مدت اقدام نکنند، قطعا ناچار می‌شویم برابر قانون عمل کرده و از ادامه فعالیتشان در سال آینده جلوگیری کنیم.

706

کد خبر: 896646

وب گردی

وب گردی