پرسنل و مردم در مسئله عفاف و حجاب در بیمارستان‌ها مشکل دارند

نماینده مردم مشهد گفت: مردم و پرسنل در ارتباط با مسئله عفاف و حجاب در بیمارستان‌ها با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

به گزارش خبرنگارپارلمانی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر در سوال خود از وزیر بهداشت مبنی بر اینکه چرا علیرغم وجود مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و وظایف مصرح وزارت بهداشت در خصوص اجرای کامل قانون انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس اسلام و ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی جهت نگهداری از بیماران و همراهان در محیط های درمانی بازهم شاهد نابسامانی و بی‌حرمتی آشکار به امر حریم بانوان هستیم، گفت: مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و یکی از مهمترین طرح‌ها که طرح تحول سلامت است باید به خوبی اجرایی شود.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد بحث عفاف و حجاب هم در بیمارستان‌ها تاکیداتی داشتند حتی بنده زمانی که رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بودم آقای لاریجانی به بنده دستور دادند که این موضوع پیگیری شود حتی وقتی هم سوال مطرح شد وزیر بهداشت هم این ایراد را وارد می دانستند.

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: ما آمدیم برای آقای قاضی زاده در حوزه بهداشت یار باشیم نه اینکه سنگ جلوی پای ایشان باشیم اما این مسئله باید هر چه سریعتر برطرف شود.

وی افزود: پرسنل و مردم متدین ما احتیاج به مدیریت در این حوزه دارند اکنون می توانید به بیمارستانی مراجعه کنید که سونوگرافی در چه شرایطی برای خانم باردار انجام می شود. در شرایط امروز کشور ما یک میلیون و ۹۰۰ هزار زایمان طبیعی داشتیم که براساس آمار رسمی ۳۵۰ هزار سقط جنین و براساس آمار غیر رسمی هم ۵۰۰ هزار سقط جنین انجام شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: امروز هم خدمات دهنده و هم خدمات گیرنده در مسیری قرار گرفته اند که در جهت عادی سازی گناه است بنده سوال کردم اینکه فرهنگ شده پزشک محرم است یعنی چه؟ چه کسی مرزهای این قضیه را تعیین کرده آیا آیین نامه هایی که به دست مسئولان نرسیده کافی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در مورد عفاف و حجاب در بیمارستانها مسائلی را داریم که کسانی که خدمات می گیرند با مشکل مواجه هستند.

304

کد خبر: 896743

وب گردی

وب گردی