تهران-ایسکانیوز: با توقیف خودرو پژو 405 که خلاف جهت خیابان در حال حرکت بود، رسیدگی به پرونده 300 فقره سرقت خودروهای پراید و پژو از سوی ماموران آگاهی مورد بررسی قرار گرفت.


16 اردیبشهت ماه سال 92 ماموران گشت کلانتری 109 بهارستان با مشاهده پژو405 مشکی رنگی که خلاف جهت خیابان در حال حرکت بود با استعلام از مرکز مطلع شدند این خودرو بدون پلاک دزدی است. به همین منظور با دستور ایست برای دستگیری و توقیف خودرو اقدام کردند که راننده هیچ توجهی به هشدار ماموران نداشت و در نهایت در یکی از خیابان‌های محدوده انقلاب پس از چند شلیک از سوی یکی از ماموران و راننده خودرو تعقیب و گزیر به پایان رسید.


با دستگیری راننده زخمی، خودرو مسروقه به پارکینگ منتقل شد و 60 مورد لوازم شخصی، کارت سوخت خودرو، کارت سوخت موتور، چک بانکی، چک باطل شده، دستگاه تصفیه آب، آینه بغل خودرو، ال ام بی ماهواره، راکت تنیس، 8عدد لامپ کم مصرف، 15 عدد عینک دودی و ... کشف شد.


راننده که به شدت آسیب دیده بود از سوی نیروی اورژانس به بیمارستان سجاد منتقل شد و ماموری که نیز به دست راننده، حسین.ن، مورد اصابت گلوله و شکستگی پا قرار گرفته بود تحت درمان در این بیمارستان قرار گرفت.


دو مامور گشت نیز به دلیل خسارت وارد شده به خودرو سمند شخصی و همچنین جراحت یکی از آنها شده بود از متهم شکایت کردند و با شکایت این دو مامور پرونده‌ای تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت.


در ابتدای تحقیقات به دلیل جراحت وخیمی که به متهم پرونده وارد شده بود امکان بازجویی میسر نبود، در نهایت بعد از گذشت چند روز ماموران آگاهی موفق به بازجویی از او شدند.


او در اظهارات خود ضمن اشاره به سوابقی که از قبل داشته است گفت: «سه یا چهار بار به دلیل سرقت به زندان رفتم و به دلایل دیگر دستگیر شدم ولی به زندان نرفتم. خودرو را نیز از فردی به نام علی که در امام حسین پاتوق دارد در خیابان مازنداران و به قیمت پنج میلیون تومان خریداری کردم و از دزدی بودن آن اطلاعی نداشتم.»


متهم نیز دلیل فرار خود را ترس عنوان کرد و در خصوص وسایل کشف شده در خودرو گفت: «کارت سوخت‌ها برای خودم است.»


حسین.ن در اظهارات خود ضمن اعلام خریداری وسایلی که در خودرو بود و معرفی فرد دست فروش، مال‌خری را که وسایل دزدی را به او فروخته بود نیز به ماموران معرفی کرد.


بازجویی از متهم به دلیل دروغ‌ها و ضد و نقیض‌هایش کمی طولانی شد که در نهایت اعلام کرد فردی به نام علی وجود ندارد و خودرو را با یکی از دوستانش به نام مهرداد دزدیده‌اند و محل اقامت او را به ماموران اعلام کرد. هر چند که پس از دستگیری همدست حسین مشخص شد خودرو پژو را از او امانت گرفته بوده و هرگز با او به دزدی این خودرو نرفته است.


او نیز گفت که خودرو پراید دیگری را دزدیده و بعد از برداشتن لوازمش آن را در یکی از خیابان‌های تهران رها کرده‌اند ومهرداد متهم بعدی پرونده دوهفته پیش از این اتفاق به دلیل سرقت به زندان افتاده بود.


بعد از اظهارات متهم، ماموران سراغ خودرو پراید رها شده رفتند و با انتقال خودرو به پارکینگ و استعلام صاحب دو خودرو پژو و پراید را احضار کردند.


یکی از مالباختگان به نام محمد.ک صاحب خودرو پژو بود در اظهاراتش گفت: «31 فروردین ماه سال 92 ساعت هفت صبح متوجه سرقت خودرو شدم و بعد از دوازده روز به دست کلانتری 110 خیابان شکوفه خودرو رها شده  پیدا شد. در خودرو 80هزار تومان پول نقد، مدارک ماشین، وسایل شخصی بود.»


شاکی دیگر نیز گفت: «5 اردیبشهت ماه سال 92 بعد از خروج از خانه دیدم شیشه‌های عقب خودرو شکسته و تمامی مدارک ماشین، گواهینامه، کارت سوخت، ضبط و باند خودرو، دفترچه بیمه و چک سند امضا بانک صادرات دزدیده شده است و بعد از اعلام به پلیس 110 منتظر نتیجه شکایت خود بودم و در حال حاضر به دلیل خسارت وارد شده به خودرو و سرقت لوازم آن شکایت دارم.»


در بازجویی‌های مجدد از متهم پرونده او به مرور زمان با صراحت به دزدی‌های انجام شده اعتراف کرد و تا جایی که ذهنش یاری می‌کرد همدستان خود را معرفی و یا جهت شناسایی آنها به ماموران کمک کرد.


ماموران با دستگیری مهتم دیگر، محمد.د که دارای سه مورد سابقه سرقت و یک مورد بدهکاری بود بررسی پرونده را ادامه دادند.


محمد.د در اظهارات خود گفت: «من سرقتی با حسین انجام نداده‌ام و ماشین را از شخصی به نام علی شلوغ خریداری کردم و بابت آن یک میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کردم.»


ماموران مجدد با ضد و نقیض‌هایی در پرونده مواجه شدند ولی در نهایت با سرنخ‌هایی که به دست آوردند موفق به شناسایی تک تک افرادی که مستقیم و غیرمستقیم به این پروند ارتباط داشتند دست یافتند و همه اعضای باند سرقت که به پژو و پراید علاقه داشتند را شناسایی و دستگیر کردند.


در حال حاضر پرونده این باند در اختیار شعبه پنجم اجرای احکام دادسرای ناحیه دوزاده قرار دارد و به دلیل اینکه این متهمان در دادسرای دیگر نیز دارای پرونده هستند بایستی این دو پرونده ادغام و حکم نهایی برای آنها صادر و اجرا شود.


شاکیان این پرونده نیز بیشتر افرادی هستند که خودرو آنها مورد سرقت قرار گرفته و دیگر شاکیان پرونده که لوازم خودروشان مورد سرقت بوده است از طریق کلانتری و آگاهی پرونده خود را پی گیری می‌کنند.

کد خبر: 89677

وب گردی

وب گردی