دولت اتاق فکری برای رفع مشکلات مردم ایجاد کند

نماینده اراک با بیان اینکه باید از مردم به دلیل وجود مشکلات عذرخواهی کرد، گفت: باید دولت به جای پاک کردن صورت مساله، اتاق فکری برای رفع مشکلات مردم ایجاد کند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی مقدسی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت که به بدون شک ایشان نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی داشته و این نقش از اذهان مردم پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، گفت:‌ یقینا بخشی از این اعتراضات متوجه مشکلات و نارضایتی‌هایی بود که جمعی از مردم به عملکرد برخی از مسئولان اعتراض داشتند. در این بین دشمنان با سوء استفاده از نقاط ضعف، موج‌سواری کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم با حضور معنادار در صحنه، توطئه‌ها را خنثی کردند، گفت: نباید امروز با رد شدن از این مقطع صورت مساله و مشکلات را فراموش کرد. باید مشکلات مردم و دغدغه‌های آنها مورد توجه قرار گیرد و ابتدا از خودمان شروع کنیم. مجلس، دولت و قوه مقننه و سایر ارکان نظام باید اصلاحات را از خود شروع کنند لذا پیشنهادم این است که برای رفع مشکلات مردم کمیته‌ای ویژه متشکل از نمایندگان فراکسیون‌ها و هیات رییسه در مجلس تشکیل شود و در آن نسبت به اصلاح فرآیند قانونگذاری اقدام نمایند.

مقدسی با تاکید بر لزوم تعیین درست اولویت‌ها، گفت: باید تصمیمات ما کارسازتر شده و در این راستا حوزه نظارتی مجلس را نیز تقویت کرد. از طرف دیگر انتظار می‌رود که دولت بعد از این وقایع صورت مساله را پاک نکند و به جای آن اتاق فکر مناسبی را برای رفع مشکلات مردم تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه مردم به دلیل وجود مشکلات‌شان نارضایتی دارند، گفت: باید اقدامات انجام شده را به درستی به مردم اطلاع‌رسانی کرد تا آنها در جریان اقدامات قرار گیرند لذا پیشنهادمان این است که دولت قدم‌هایی را برای رفع مشکلات برداشته و از سوء استفاده‌هایی که ممکن است از این نارضایتی‌ها ایجاد شود، جلوگیری کند.

نماینده اراک با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال جوانان در شهرها و روستاها به ویژه در بین تحصیل کرده‌ها، گفت: باید با کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گرانی در کنار توجه بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر، دغدغه کشاورزان، اصناف، فرهنگیان، شاغلان و بازنشستگان اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم داشت بخصوص برای بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی.

وی گفت که باید مشکلات موسسات مالی و اعتباری رفع شود و در این باره اطلاع‌رسانی درست و صحیح به مردم به ویژه از سوی صداوسیما صورت گیرد، مردم باید به صداوسیما اعتماد کنند.

به گفته وی، رفع مشکلات موسسات مالی و اعتباری خواسته بحق مردم است، باید بانک‌ها کارآمدتر شده و تسهیلات به تولیدکنندگان بدهند، همچنین باید قانون مربوط به اعطای وام اشتغال روستایی به خوبی اجرایی شده تا روستاییان بتوانند از فواید دریافت وام بر اساس این قانون استفاده کنند.

مقدسی با تاکید بر اینکه باید همه برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم، گفت: مجلس، دولت، قوه قضاییه و همه ارکان نظام باید هر کدام یک قدم مثبت در راستای رفع مشکلات مردم بردارند. قطعا با این قدم‌ها جامعه به گلستان تبدیل می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید به دلیل قصورها از مردم عذرخواهی کرد، گفت: باید از این مردم تشکر کنیم و در عین حال همه تلاش‌مان را برای رفع مشکلات به کار ببندیم. قطعا دشمن به دنبال سوء استفاده از نقاط ضعف است که باید آن را رفع کرد.

مقدسی اجرای مصوبات سفرهای استانی را موضوع لازم و ضروری خواند و با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، گفت:‌ لازم است دولت نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی همچون شرکت‌های هپکو و آذرآب تلاش ویژه‌ای داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم رفع مشکل آلودگی هوا، گفت: انسجام ملی در شرایط فعلی ضروری است، نباید مشکلات مردم را فراموش کنیم، به جای آن باید همه برای حل مشکلات مردم با یکدیگر همکاری نماییم.

304

کد خبر: 896772

وب گردی

وب گردی