سکوی تعاملی بومی برای حل چالشهای نوآوری در کسب وکارهای نوپا

نخستین سکوی تعاملی بومی برای حل چالشهای نوآوری در کسب وکارهای نوپا (استارتاپ) با همکاری دانشگاه تهران راه اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ نخستین سکوی تعاملی بومی برای حل چالشهای نوآوری در کسب وکارهای نوپا (استارتاپ) با همکاری دانشگاه تهران راه اندازی شد.

علیرضا یاری مجری طرح جویشگر بومی دراین باره گفت: سامانه­ «نوآوید» به آدرس www.noavid.ir به عنوان اولین سکوی تعاملی بومی است که برای حل چالش­های نوآوری در کسب وکارها با همکاری دانشگاه تهران راه اندازی شده و هم اکنون در اولین گام، ۶ مورد از چالش‌های نوآوری شرکت­های حوزه محتوا و جویشگرهای بومی روی این سامانه قرار گرفته است.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه کلیه متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و غیردانشگاهی از سراسر کشور می توانند برای حل نوآوری در کسب و کارهای نوپا با هم به رقابت پرداخته و از پاداش های مالی در نظر گرفته شده برای حل چالش ها بهره مند شوند.

یاری خاطرنشان کرد: در این راستا برای توانمندسازی کسب وکار شرکت­های فعال در حوزه محتوا و خدمات بومی در کشور، مرحله نخست فراخوان ثبت نام و شرکت در «رویداد چالش نوآوری در جویشگرهای بومی» شروع شده که این فراخوان در سامانه­ «نوآوید» انتشار یافته است.

وی گفت: هدف از برگزاری مسابقات چالش نوآوری از یک طرف حمایت غیرمستقیم از شرکتهای فعال در این حوزه جهت افزایش نوآوری در خدمات جویشگرها مبتنی بر نیازها و ذائقه جامعه کاربران ایرانی است و از طرف دیگر افزایش نقش و مشارکت مردمی و نیز بهره گیری از دانش و توانمندیهای متخصصان در دانشگاه های سراسر کشور برای حل چالش های جویشگرها خواهد بود.

مجری طرح جویشگر بومی افزود: برگزاری این مسابقات مبتنی بر دو رویکرد نوآوری باز و جمع سپاری است. برای این منظور تلاش شده مسائل کلی و مبهم شرکتهای فعال در طرح جویشگر بومی به ۵ دسته خرده چالش تفکیک شود. این خرده چالش ها عبارتند از چالش­های پژوهشی، ایده ­پردازی، توسعه محصول، دولتی و استارتاپی.

یاری توضیح داد: هر شرکتی که در حوزه محتوا و خدمات بومی در کشور در حال فعالیت باشد می تواند با ارسال درخواست خود بر روی سامانه نوآوید و معرفی چالش های نوآوری در محصولات وکسب وکارش از حمایت های لازم برخوردار شود.

وی افزود: برگزاری این مسابقات را رویکرد نوینی برای افزایش مشارکت مردمی در توسعه نوآوری و تجاری سازی در کسب و کارها بویژه جویشگرهای بومی دانسته و با دعوت از کلیه اساتید و دانشجویان سراسر کشور خواستار افزایش نقش آفرینی هر چه بیشتر مردم در توسعه و گسترش خدمات بومی در کشور شود.

منبع: مهر

202

کد خبر: 896773

وب گردی

وب گردی