تشریح برنامه‌های سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی توسط امیرعبداللهیان

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل برنامه‌های سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی و کمیته های اجرایی و تخصصی آن را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست کمیته دائمی ویژه امور سیاسی و روابط خارجی اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی در تشریح برنامه های سیزدهمین کنفرانس این اتحادیه گفت: جلسات رسمی کنفرانس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد. مصوباتی با ابتکار و مشورت کشورهای اسلامی در منطقه و خارج از منطقه پیشنهاد و بررسی شده تا همکاری همه جانبه علمی، اقتصادی، بازرگانی، پارلمانی و سیاسی بین کشورهای اسلامی برای رسیدن به سطح مطلوبی از توسعه و رفاه تقویت شده و تحقق یابد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل تصریح کرد: بیش از 55 قطعنامه پیش از برگزاری کنفرانس اصلی در کمیته های اجرایی و تخصصی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، زنان و حقوق بشر اتحادیه مجالس سازمان همکاری های اسلامی در تهران مورد موافقت اولیه قرار خواهد گرفت و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در حضور روسای مجالس بررسی و تصویب می شود.

امیرعبداللهیان در توضیح برگزاری کمیته دائمی فلسطین این اتحادیه در ماه های اخیر، گفت: پس از اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مورد انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی و سفارت آمریکا به بیت المقدس کمیته ویژه فلسطین اتحادیه تشکیل جلسه داد و در حضور نمایندگان 15 کشور از کشورهای آسیایی، عربی و آفریقایی قدس را به عنوان پایتخت دائمی فلسطین مورد تاکید قرار دادند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل یادآور شد: کمیته دائمی فلسطین اتحادیه روز گذشته نیز تشکیل جلسه داد و به موضوعاتی در این زمینه پرداخت، همچنین موضوع تحریم کالاهای تولید رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی مطرح و مورد نظر موافق اعضای کمیته قرار گرفت البته بیانیه ای نیز از سوی کمیته فلسطین در روز پایان کنفرانس اعلام خواهد شد.

304

کد خبر: 896797

وب گردی

وب گردی