مجلس درباره حادثه نفتکش سانچی تحقیق و تفحص کند

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل هیات تحقیق و تفحص مجلس برای بررسی حادثه نفتکش ایرانی شد.

به گزارش ایسکانیوز، شهباز حسن‌پور در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، اظهار کرد: لازم است در رابطه با حادثه اخیر نفتکش ایرانی هیات تحقیق و تفحص در مجلس تشکیل شود. ما دولت چین را در این زمینه مقصر می‌دانیم البته نتیجه نهایی باید توسط هیاتی که این موضوع را بررسی می‌کند به اطلاع مردم رسانده شود.

وی در بخش دیگری از تذکر خود، گفت: ما باید قدردان مردمی باشیم که همواره مدافع نظام و رهبری بوده و همیشه از ما مسئولین جلوتر وارد میدان شده‌اند. سوال من از سران قوا این است که چرا پس از گذشت چند روز از حوادث اخیر، کمیته ویژه برای بررسی مشکلات عدیده مردم تشکیل نشده تا با وزرا و مسئولینی که در هر سه قوه زمینه نارضایتی مردم را فراهم می‌کنند برخورد قاطع صورت گیرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما نیازمند این هستیم که به صورت جدی و آنی برای مسائل اساسی از جمله معیشت، تولید، بیکاری و رفع محرومیت و معضلات مردم اقدام جدی انجام دهیم و نیاز به تغییر رویکرد در این زمینه داریم چرا که روش‌های قبلی جواب نداده بنابراین باید با روحیه جهادی و بسیجی سراغ حل مشکلات مردم برویم.

حسن‌پور خطاب به رییس‌جمهور، گفت: فراموش نکنیم ما و شما با رای همین مردم این جایگاه را به دست‌ آورده‌ایم لذا باید پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تذکری به وزیر کار، گفت: چه برنامه‌ای برای اشتغال جوانان دارید؟ ما از مراجعه خانواده‌های آنها خجالت می‌کشیم، شما برای اشتغال در سال آینده چه برنامه‌ای دارید.

وی در ادامه وزیر راه و رییس بنیاد مسکن را مقصر افزایش قیمت زمین در سیرجان دانست و گفت: لازم است زمین رایگان در اختیار مردم قرار داده شود تا مردم سرپناهی برای خود بسازند. برنامه دولت برای حل مشکل مسکن، ازدواج و اعتیاد چیست.

304

کد خبر: 896801

وب گردی

وب گردی