جوابیه شرکت نفت به صحبت‌های فراز کمالوند در مورد مشکلات مالی باشگاه صنعت نفت آبادان

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مورد صحبت‌های اخیر فراز کمالوند جوابیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، فراز کمالوند پس از اتمام دیدار صنعت نفت آبادان - سایپا، صحبت‌های تندی را علیه علیرضا صادق‌آبادی، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام داد.

در این راستا، مسئول روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران جوابیه‌ای را به صحبت‌های کمالوند در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است که آن را عیناً در زیر می‌خوانید:

«با سلام و احترام،

عطف به خبر مورخ 1396/10/08 آن خبرگزاری تحت عنوان «انتقاد شدید کمالوند از مسئولان وزارت نفت، اگر تو معاون وزیر هستی من وزیر این فوتبالم!» خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید موارد ذیل جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی در اولین فرصت آتی در آن خبرگزاری منتشر شود.

بن بست‌های قانونی، حمایت مالی از تیم فوتبال صنعت نفت آبادان را با چالش جدی مواجه ساخته است.

موسسه فرهنگی و ورزشی صنعت نفت آبادان به موجب ماده (1) اساسنامه به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی و خصوصی می‌باشد که در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسیده است.

این موسسه طی سالیان متمادی و مستند به مفاد ماده (19) اساسنامه برای تأمین درآمد فعالیت‌های خود از کمک‌های ارگان‌های مختلف به ویژه از کمک‌های مستقیم و غیر مستقیم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بهره جسته و از حمایت‌های مادی و معنوی متعددی برخوردار بوده است. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سال‌های گذشته با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از جمله بند(ج) ماده 5 قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران مصوب 1356 مبنی بر امکان کمک به ورزش که در قوانین بودجه نیز به رسمیت شناخته شده، همواره این موسسه را مورد حمایت‌های همه جانبه خود قرار داده است. تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ملقب به برزیل ایران که بخشی از موسسه فرهنگی و ورزشی صنعت نفت آبادان می‌باشد با حمایت‌های این شرکت در سالهای اخیر در کمال افتخار توانسته است از لیگ دسته یک فوتبال به لیگ برتر راه یافته و در زمره باشگاه‌های حرفه‌ای ایران قرار گیرد.

همچنین از حمایت‌های این شرکت در سال‌های گذشته می‌توان به عنوان نمونه به کمک‌های نقدی و انعقاد قرارداد تبلیغاتی برای بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت با آن موسسه اشاره کرد که مورد ایراد دستگاه‌های نظارتی واقع شده است و با توجه به حضور تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در لیگ برتر قوانین و مقررات بالادستی موجود از جمله برنامه‌های توسعه پنجم و ششم کشور حمایت از باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال کشور (به‌عنوان باشگاه‌های حرفه‌ای) را با موانع قانونی مواجه ساخته است.

مستند این مدعا تبصره‌هایی از مواد قوانین فوق‌الذکر در این خصوص می‌باشد؛ به موجب تبصره بند(ب) ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1388 «پرداخت هر گونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل به ورزش حرفه‌ای ممنوع است» و از همه مهمتر در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1394، مفاد تبصره مذکور عیناً و با شدت بیشتری مورد تنفیذ قرار گرفته است. چنانکه تبصره 2 ماده 94 مقرر می‌دارد «پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه‌ایی ممنوع است. در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است»

علاوه بر این در اساسنامه جدید التصویب شرکت ملی نفت ایران مصوب سال 1395 مفاد بند(ج) ماده قانون 5 اساسنامه سابق این شرکت حذف و هیچ راهکاری برای مساعدت و کمک مانند گذشته پیش‌بینی نشده است؛ به گونه‌ای که اکنون یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیران و مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران یافتن راه حلی قانونی در جهت کمک به این تیم محبوب و پرطرفدار ایران می‌باشد تا شاهد استمرار موفقیت‌های تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در آینده باشیم.

با امعان نظر به مراتب مزبور، متأسفانه اخیراً ملاحظه می‌شود که در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی، بدون اطلاع از موانع و محدودیت‌های یاد شده و تلاش‌های این شرکت جهت رفع آنها، هجمه‌ها و تبلیغات ناروا و نادرستی علیه این شرکت ایجاد نموده‌اند در حالی که واقعیت همانطور که ذکر شد به گونه دیگری می‌باشد».

602

کد خبر: 896829

وب گردی

وب گردی