دولت گزارش میزان برداشت از صندوق توسعه ملی را به مجلس ارائه دهد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه مجلس اطلاع دقیقی از منابع صندوق توسعه ملی ندارد، خواستار گزارش دقیق دولت به مجلس درباره میزان برداشت ها شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی با انتقاد از کاهش چشمگیر بودجه فرهنگی در لایحه پیشنهادی دولت اظهارداشت: کل بودجه ای که برای مسائل فرهنگی کشور قرار داده اند ۰.۷ درصد بودجه عمومی است و همین مبلغ هم مورد هجوم وارد شده و مسائل مختلفی هم در مورد آن مطرح می شود.

وی افزود: به دلیل اینکه مسائل فرهنگی را جدی نگرفته ایم، اخلاق در محاق رفته و در کشور هر کسی هر چیزی می خواهد می نویسد و هر چیزی می خواهد می گوید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین به اظهارات موگرینی و جانسون (وزیر امور خارجه انگلیس) اشاره کرد و گفت: این دو مدعی شده اند که در مذاکرات اخیر با آقای ظریف، درباره مسائل داخلی ایران نیز صحبت کرده اند، البته این حرف آنهاست، درخواست داریم وزارت خارجه در این رابطه به طور شفاف صحبت کند و توضیح دهد.

سلیمی همچنین با یادآوری دردست بررسی بودن لایحه بودجه ۹۷ در مجلس گفت: درخواست که دولت در رابطه با صندوق توسعه ملی گزارش بدهد که تا به حال چقدر از آن برداشت شده و چقدر اوراق مشارکت فروخته شده است؛ ما اطلاعات کافی را از وضعیت صندوق نداریم و نمی دانیم چه برداشت هایی از آن صورت گرفته است؟

وی تاکید کرد: درخواست داریم مجلس را محرم بدانند و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند.

304

کد خبر: 896850

وب گردی

وب گردی