بخشنامه ضوابط جدید صادرات و واردات میوه

گمرک ایران در بخشنامه‌ای، مصوبه هیات وزیران برای واردات و صادرات میوه بر اساس ضوابط جدید را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ گمرک ایران در بخشنامه‌ای، مصوبه هیات وزیران برای واردات و صادرات میوه بر اساس ضوابط جدید را برای اجرا به گمرکات اجرایی سراسر کشور ابلاغ کرد. متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

ناظران محترم گمرکات

مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی

با سلام

پیرو بخشنامه مورخ ۹۶/۸/۳۰ و سایر بخشنامه های مربوطه، به پیوست تصویر نامه مورخ ۹۶/۱۰/۴ مدیرکل محترم دفتر مقررات واردات و صادرات منضم به تصویر نامه مورخ ۹۶/۹/۲۵ وزارت جهاد کشاورزی ارسال و اعلام می‌دارد:

۱- با توجه به بند ۵ مندرجات ذیل یادداشت فصل ۸ کتاب مقررات صادرات و واردات و مصوبه مورخ ۹۶/۸/۲۲ هیات وزیران به ازای صادرات یک کیلو و نیم سیب درختی با یک کیلوگرم کشمش یا دو کیلوگرم پرتقال حقوق ورودی یک کیلوگرم موز وارداتی معادل ۵ درصد ارزش محاسبه می‌گردد.

۲- چنانچه پروانه پرتقال صادراتی قبل از صدور مصوبه فوق الاشاره (۹۶/۸/۲۶) صادر و کالا از قلمرو گمرکی خارج شده باشد، پروانه موصوف مشمول استفاده از تخفیف جهت موز وارداتی نخواهد بود.

۳- پروانه های صادراتی سیب درختی که محموله آن قبل از مصوبه فوق الاشاره از کشور خارج شده است مشمول تسهیلات ماقبل یعنی به ازای یک کیلوگرم سیب صادراتی، ترخیص یک کیلوگرم موز با تعرفه ۵ درصد حقوق ورودی امکان پذیر است.

علی ایحال مقتضی است دستور فرمایید کلیه پروانه های صادراتی ارایه شده جهت استفاده از تسهیلات حقوق ورودی ۵ درصد در گمرکات مراکز استانها بررسی و مجوزهای مربوط به نام گمرکات ترخیص کننده موز صادر و نظارت لازم به منظور جلوگیری از تضییع حقوق دولت اعمال گردد.

401

کد خبر: 896855

وب گردی

وب گردی