واکنش اینستاگرامی هنرمندان به حادثه کشتی سانچی/دریایی‌ها آسمانی شدند

​برخی از هنرمندان کشور از جمله بهرام رادان، پرویز پرستویی، رضا رشیدپور، حمید جبلی، رامبد جوان، نیوشا ضیغمی و... در پی حادثه دلخراش برخورد کشتی نفکش ایرانی با کشتی باری چینی که باعث مرگ تمامی سرنشینان این کشتی نفکش شد با انتشار پست های مختلف با بازماندگان این واقعه ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، شنبه هفته گذشته کشتی نفتکش ایران از جزیره خارک ایران به مقصد داسان در کره جنوبی حرکت کرد اما قبل از رسیدن به مقصد با کشتی باری چینی در آب های شرق چین برخورد کرد و بر اثر این حادثه بلافاصله کشتی نفکش ایران دچار انفجار و حریق شد.

در این حادثه 32 سرنشین این کشتی در دریا حبس شدند و بعد از یک هفته که کورسوی امیدی به زنده ماندن این سرنشینان وجود داشت امروز خبر غرق شدن این کشتی و مرگ تمامی سرنشینان آن به خروجی خبرگزاری ها رسید.

بر این اساس هنرمندان مختلف با انتشار پیام هایی در صفحه شخصی خود با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.

رضا رشیدپور مجری و بازیگر سینما در صفحه مجازی خود نوشت: آنقدر غمگینم که نمی دانم چه بگویم... آیا تسلیت کافی ست؟

رویا تیموریان بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه مجازی خود نوشت: حتی ثانیه ای رنج این صبر قابل تصور و تحمل نیست، بر اشک های تک تک شما بوسه می زنم د رغم خود من و مردم همیشه هم دل ایران را شریک بدانید.

امین حیایی نیز با انتشار عکسی در صفحه مجازی خود نوشت: ایران تسلیت دریانوردان ایرانی جاودانه شدند

رامبد جوان بازیگر و کارگردان در این باره نوشت: تسلیت به همه خانواده های داغدار و همه هموطنان

پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این باره نوشت: سرزمین من، قهرمانان آب های آزاد، یادتان همیشه در قلب های ما آکنده خواهد بود... روحتان شاد فرشته های پر کشیده...

بزرگمهر حسین پور کاریکاتوریست رسانه با انتشار شعری از فریدون مشیری در این باره گفت: ما شنیدیم و به یاری نشتابیدیم

حمید جبلی در این باره نوشت: نفتکش ایرانی تبدیل به نعش کش شد، مصیبت در کنارمان زبانه می کشد، تسلیت به خانواده هایشان

امیر مهدی ژوله نویسنده، بازیگر تلویزیون و تئاتر با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نوشت: بهشون نگید چه جوری مردن اهالی سانچی، بگید خواب بودن. دود اومد. توی خواب رفتن، بهشون نگید شاید می شد کاری کرد و نکردیم. نگید شاید شانسی بود و از کف دادیم. تابوتی اگر بود سنگین ش کنید وقت خاکسپاری. انگار که جسد باشه اون تو. عزیزی باشه اون تو. پدری، همسری... ما این غصه رو هم خوردیم و رفتیم برای غصه های بعد. بگید صبر کن بر این غم ابدی شان.

رخشان بنی اعتماد کارگردان سینما نیز که چندی پیش نیز با پست های برای این 30 نفر دعا کنید دل مشغولی خود را در مورد خدمه این کشتی ابراز کرده بود امروز در صفحه مجازی خود نوشت: بر کدام داغ بگرید مادر نجیب ایران!

صابر ابر بازیگر سینما در این باره نوشت: مردمانی لای موج های آب در آتش می سوزند، مادری ، فرزند بی جانش را می بیند و ما خیابان های شهر را راه می رویم یا میرانیم و به هم خبر می دهیم از هم، شام کجایی؟ تلگرام رفع فیلتر شد دلمان از دریا گرفته که زورش به آتش نمی رسد ، حواسمان به خودمان نیست. چه ترسناکیم ما!

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون در این باره نوشت: تسلیت به خانواده های عزیز دریانوردان... داغی که بر دل ایرانیان گذاشته شد فراموش نشدنی است ... همه سوختیم روحتان شاد

مونا برزویی ترانه سرا در صفحه مجازی خود نوشت: خانه ام آتش گرفته آتشی جانسوز

شیلا خداد بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه مجازی خود نوشت: این شبیخون بلا باز چه بود؟ تسلیت

نیوشا ضیغمی بازیگر سینما و تلویزیون در این باره نوشت: اینقدر خبرها تلخ و غمباره که نمیدونیم باید برای کدوم از اونها باید متاثر و متاسف بود خداوندا نظری به سوی ما کن...، آرزوی صبر و تسلی خاطر برای خانواده این عزیزان دارم، یا حق

بهرام رادان بازیگر سینما و تلویزیون در این باره نوشت: به خدا که حق این مردم شریف، این فجایع نیست

بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون در این باره نوشت: دو تسلیت، در میان این حجم از بغض و اشک، مرتب از خودم و بقیه می پرسم: واقعا نمی شد کاری کرد؟! شاید چون مادر بودم هنوز هم امید داشتم وای به دل مادر ها و خانواده دریانوردانمان! تسلیت به ملت ایران؟ بعد از حادثه کشته شدن سارو قهرمانی جوانی که حدود یکسال پیش در رستورانی که من قبلا داشتم کار می کرد و بعد به خاطر مادرش به سنندج کشته شد و جنازه اش تحویل خانواده اش داده شده! خدایا به دل مادران ما رحم کن، چه روزهای سیاهی است این روزها و من باور دارم که ما دیگر توان از دست دادن جوانانمان را نداریم.

تهمینه میلانی کارگردان سینما در این باره با انتشار عکسی نوشت: دریا دلان چشم انتظاریم

سحر دولتشاهی بازیگر سینما و تلویزیون در این باره نوشت: تسلیت به خانواده های عزیزان از دست رفته، تسلیت به مردم شریف کشورم

هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون در این باره در صفحه مجازی خود نوشت: از گذاشتن این پست شرمنده ام. دردناک است و اینکه کاری از ما بر نمی آید. گذاشتن تسلیت اینجا قلبم را آتش می زند چون فایده ای ندارد و دردی را دوا نخواهد کرد. کاش جان انسان ها ارزش بیشتری داشت برای کسانی که می توانستند در روزهای اول کاری کنند. خدا به داد خانواده هایشان برسد.

اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون در این باره با تاسی از شعر حسین منزوی با این عنوان که « آهای غمی که مثل یه بختک رو سینه من شده ای آوار...» نوشت: لعنت به این تلخی که وصله شده به جنمون، لعنت به من که هنوز امید وارم عزیزان بازمانده شهیدان سانچی، جگرگوشه هاتون قربانی جبر قهر روزگار با مردم این سرزمین شدند. من و ما رو در غم خودتون شریک بدونید.

آزادی صمدی بازیگر سینما و تلویزیون در این باره نوشت: دریایی ها آسمانی شدند، ملت بزرگ ایران و خانواده ها و بازماندگان این دریا دلان من را در غم جانسوز خود شریک بدونید، این ملت بزرگ چرا باید این همه مصیبت های سنگین و جانسوز را تحمل کند؟ چرا براستی؟

502

کد خبر: 896879

وب گردی

وب گردی