افزایش بارش در شمال کشور/ وزش باد نسبتا شدید در تهران و البرز

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: میزان بارش ها در سواحل خزر افزایش یافته و طول موج در استان گیلان به 3.5 متر هم می رسد.

به گزارش ایسکانیوز،فریبا گودرزی بیان کرد: هوای شمال کشور تا دو روز آینده بارانی است و بر شدت بارش ها از امروز افزوده می شود. در سه استان ساحلی خزر امروز بارش برففباران و مه گرفتگی داریم. طول موج در گیلان به 3.5 متر رسیده و در سواحل گلستان با امواج دو متری روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: تا عصر امروز اوج بارش های اردبیل و شمال غرب را شاهد خواهیم بود ودر گردنه های این استان برف و کولاک رخ می دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز در خراسان شمالی و رضوی شاهد وزش باد شدید خواهیم بود و در مناطقی از خراسان شمالی برف و باران می بارد.

گودرزی با اشاره به احتمال وقوع گرد و غبار مرزی، گفت: در نیمه غربی کشور، دما به صورت محسوس کاهش می یابد. بیشترین کاهش دما در استان کرمانشاه رخ می دهد.

وی از وزش باد نسبتا شدید در تهران البرز خبر داد و افزود: با وزش باد در استان های البرز و تهران، هوایی صاف و سالم از نظر آلودگی پیش بینی می شود. عصر امروز در مناطق شمالی و ارتفاعات این دو استان بارش خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدیدی به کشور از روز چهارشنبه خبر داد و افزود: با ورود این سامانه در استان های غربی و مناطقی مانند چهارمحال و بختیاری، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه شاهد بارش باران خواهیم بود. این سامانه آخر هفته در تهران بارش دارد.

705

کد خبر: 897032

وب گردی

وب گردی