اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هم زمان با تغییرات طرح ترافیک/ خودرو‌های آژانس مشمول تسهیلات می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از اجرای هم زمان تغییرات طرح ترافیک و طرح پارک حاشیه‌ای در پایتخت خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،محمد علیخانی گفت: حذف طرح ترافیک سبب حذف رانت می‌شود و به دنبال این هستیم که بسته‌ای سیاست‌ها را در طرح ترافیک جدید اجرایی کنیم.

وی افزود: برنامه ریزی اصلی ما به گونه‌ای است که با اعمال تغییرات در طرح ترافیک، سیستم حمل و نقل عمومی تقویت شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای آژانس‌ها اظهارکرد: در طرح جدید ترافیک، آژانس‌های پایتخت مشمول برخی تسهیلات خواهند شد و می‌توانند با مبالغ اندک تر، مجوز ورود به محدوده ترافیک را دریافت کنند.

علیخانی ارگان‌های دولتی را عمده استفاده کنندگان از مجوز‌های طرح ترافیک اعلام کرد و گفت: عمده استفاده کنندگان مجوز طرح ترافیک، ارگان‌های دولتی هستند و اکنون بیشترین مجوز در دست ارگان‌های دولتی است.

وی تاکید کرد: در طرح ترافیک جدید، دستگاه‌های دولتی ملزم می‌شوند که هزینه حضور در پایتخت را بپردازند و طرح ترافیک جدید می‌تواند بخشی از هزینه‌های مدیریت شهری برای اداره شهر تهران را جبران کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص الزام شهرداری تهران به تهیه برنامه برای پارک حاشیه‌ای خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که طرح پارک حاشیه‌ای را هم زمان با تغییرات طرح ترافیک اعمال کنیم.

علیخانی افزود: پارک حاشیه ای، پارک لحظه‌ای است و بدون شک در برنامه ریزی‌های اولیه ما نیز نیم ساعت پارک در معابر رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های شهرداری برای دریافت وجه از خودرو‌هایی که اقدام به پارک در حاشیه خیابان‌ها می‌کنند اظهارکرد: افرادی هستند که از صبح تا شب خودرو خود را در معابر پارک می‌کنند و در مقابل افرادی که برای انجام کار‌های کوچک می‌خواهند خودروشان را پارک کنند را با مشکل مواجه می‌کنند. این اقدام سبب می‌شود پیمایش خودرو‌ها برای یافتن جای پارک افزایش یافته و در نتیجه آلودگی هوا و ترافیک افزایش می‌یابد.

705

کد خبر: 897036

وب گردی

وب گردی