انتشار گزارش جامع فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و ۹۵ دانشگاه کشور

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در راستای رصد فعالیتهای فرهنگی، مستند سازی فعالیت‌ها و مدیریت دانش در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی، اقدام به تدوین و انتشار گزارش جامع و مستند فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ستاد وزارت علوم و ۹۵ دانشگاه کشور نمود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: گزارش مستند حوزه ستادی که در بازه مهر ۹۲ تا شهریور ۹۶ در ۲ جلد و حدود ۴۰۰ صفحه تدوین شده است، به اهم فعالیتهای حوزه ستادی در قالب بیش از ۱۰۰ عنوان فعالیت اشاره داشته و به مهمترین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی می‌پردازد. در این گزارش به پیشینه اقدامات فرهنگی، روند فعالیت در طول مدت بررسی و تحلیل آن پرداخته شده است.

دکتر ایرجی با اشاره به جمع آوری و تحلیل گزارش مستند و جامع ۹۵ دانشگاه در بازه مهر ۹۲ تا اسفند ۹۵ گفت: در گزارش های دانشگاهی که به تفکیک دانشگاه‌ها چاپ و منتشر شده است، ضمن معرفی دانشگاه و حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، روند فعالیت‌های انجام شده، جهت گیری برنامه ها و سطوح برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تشریح شده است.

وی افزود: همچنین در این گزارش، فهرست کاملی از مهم ترین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها در بازه مورد نظر با موضوعات کرسی های آزاداندیشی، فعالیتهای قرآنی، فعالیت‌های آموزشی فرهنگی، عفاف و حجاب، فعالیت‌های فرهنگی خوابگاه‌ها، آسیب های اجتماعی و همچنین همکاران فرهنگی، انجمن های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، تشکل‌های اسلامی، نشریات دانشجویی،... که در سامانه درگاه فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی ثبت شده، آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گزارش‌های دانشگاهی در قالب ۹۵ دانشگاه و در مجموع بیش از ۶۶۰۰ صفحه تدوین شده و انتشار الکترونیکی آن در دست اقدام است. تدوین گزارش مستند دانشگاه‌ها در مدت زمان حدود ۹ ماه به انجام رسیده و می‌تواند منبعی غنی و مستند در اختیار صاحبنظران و پژوهشگران قرار گیرد.

کد خبر: 897050

وب گردی

وب گردی