دانشجویان جان‌باخته نفت‌کش سانچی از فعالان بسیج دانشجویی بودند

پوریا و سجاد و سعید از بچه‌هایی بودند که از نظر مالی متوسط به پایین بودند؛ به همین دلیل با هم عهد کرده بودند که بورسیه شرکت نفتی شوند

به گزارش ایسکانیوز؛ حسین سهولی زاده، رئیس دانشگاه آزاد خارک گفت: تا دیروز به مدت یک هفته بچه‌های دانشگاه شمع روشن می‌کردند و دعای ندبه و دعای کمیل می‌خواندند و امید داشتند که دوستانشان از این سفر پر آب و آتش برگردند.
وی در ادامه افزود: سعید دهقانی، سجاد عبدالهی و پوریا عیدی پور، سه دانشجوی ممتاز دانشگاه بودند که به تازگی بورسیه شرکت ملی نفتکش ایران شده بودند. این بچه‌ها برای بورسیه شدن خیلی تلاش می‌کردند حتی چند وقت پیش یکی از این بچه‌ها به دفتر من آمد و گفت: شرایط مالی ام به نحوی است که تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم بورسیه شوم.

رئیس دانشگاه خارک در ادامه با اشاره به اینکه هر سه این دانشجویان دانشگاه خارک عضو بسیج دانشجویی دانشگاه بودند، اضافه کرد: پوریا عیدی پور، مسئول نیروی انسانی بسیج دانشگاه بود و همین حضور او و رفتار و اخلاق حسنه او سبب شده بود که بسیاری از بچه‌ها به عضویت بسیج دانشگاه دربیایند.
سهولی زاده با اشاره به اینکه بورسیه شدن در واقع خواست بیشتر دانشجویان رشته صنایع دریایی است، ادامه داد: دانشگاه علوم دریایی سبب شده است که ما از نظر حمل و نقل دریایی خودکفا شویم و به همین دلیل بیشتر بچه‌ها جذب شرکت‌های بزرگ دریایی و نفتی می‌شوند و این دانشجویان نیز از اینکه توانسته بودند، بورسیه شرکت ملی نفتکش ایران شوند، خیلی خوشحال بودند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در صنعت دریانوردی در ۵۰ سال اخیر نادر بوده است، ادامه داد: ما در صنعت دریانوردی بسیار پیشرفته‌تر از صنعت هوانوردی هستیم و به دلیل پیشرفت‌هایی که در این زمینه داشته ایم، هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که چنین اتفاقی رخ دهد.

همچنین رضا آبشیرینی، مسئول بسیج دانشجویی استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو گفت: دانشجویان نخبه دانشگاه خارک که در سانحه نفتکش سانچی جان خود را از دست دادند، عضو فعال بسیج دانشجویی بودند.

دانشجویان جان باخته در سانحه نفتکش سانچی از فعالان بسیج دانشجویی بودند

آبشیرینی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه خارک که در نفتکش سانچی جان خود را از دست دادند، از بهترین دانشجویان و فعالان بسیج دانشگاه به حساب می‌آمدند.
مسئول بسیج دانشجویی استان بوشهر تصریح کرد: پوریا و سجاد و سعید از بچه‌هایی بودند که از نظر مالی متوسط به پایین بودند؛ به همین دلیل با هم عهد کرده بودند که بورسیه و وارد شرکت بزرگ نفتی شوند تا بتوانند به وسیله آن شرایط مالی خانواده شان را تغییر دهند. آن‌ها با هم شبانه روز درس خواندند و توانستند بورسیه شرکت ملی نفتکش ایران شوند.

آبشیرینی با اشاره به اینکه پوریا عیدی پور، مسئول نیروی انسانی بسیج دانشجویی دانشگاه خارک بود، گفت: پوریا مسئولیت جذب دانشجویان را به بسیج دانشجویی بر عهده داشت. او به همراه دوستانش سعید و سجاد در بیشتر برنامه‌ها و جلسات بسیج شرکت می‌کرد و حضور پر شور و نشاطی در برنامه‌های بسیج داشت.
202
کد خبر: 897084

وب گردی

وب گردی