پروازی بودن هیات علمی دانشگاهها آفتی برای پژوهش و تدریس است

سلیمی گفت: پروازی بودن هیات علمی و وجود رشته های غیرکاربردی در بندرلنگه فرصت پژوهش و تحقیق را از دانشجو واستاد سلب می کند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امشب طی بازدیدی از دانشگاه های بندرلنگه واقع در غرب هرمزگان گفت: وجود اساتید و هیات علمی پروازی در دانشگاههای بندرلنگه آفتی برای رشد علمی و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی است.

وی افزود: زمانی که اساتید بصورت پروازی در رفت و آمد باشند قطعا فرصت و انرژی لازم را برای انجام امور تحقیقاتی و تدریس مناسب و بموقع نخواهند داشت و این مسئله آسیبی برای رشد علمی در دانشکاه ها می باشد.

دبیر کمیسیون تحقیقات و آموزش‌ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی بازدیدی که از دانشگاهها و مراکز علمی داشتیم متوجه شدیم که تعداد زیادی از صندلیهای دانشگاهها خالی است و این یعنی کاهش انگیزه و علاقه جوانان به ادامه تحصیل که لازم است این خلا آسیب شناسی شود و حتما این مشکل را در جلسه فردا مطرح خواهم نمود .

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: نکته مهم دیگری که بسیار توی ذوق می زند وجود رشته های تحصیلی سنتی و غیرکاربردی با محیط و فضای این شهر بندری وساحلی است؛ در این بندر ظرفیتهای دریامحور زیادی موجود است که اگر افراد مهارت را با تحصیل تخصصی عجین کنند قطعا نیروی ماهر و متخصصی برای انجام کارها و رونق اقتصادی این شهر می شوند که متاسفانه می بینیم بسیاری از دانشجویان از سرناچاری وارد دانشگاهها شده و به امید دریافت مدرک بدون انگیزه و علاقه درس میخوانند .

سلیمی گفت: رشتههای تحصیلی که بازار کار چندانی نداشته ودرسایرکشورها منسوخ شده هنوز در این دانشگاهها تدریس می شود که تناسب چندانی با منطقه جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی ندارد و باید وزارت علوم در تغییر رشته ها از سنتی به کاربردی و به روز بودن آن عزم خود را جزم نموده و هر چه سریعتر این تغییر رخ بدهدتا دیگر شاهد فارغ التحصیلان مدرک دار و بی تجربه و بی انگیزه در جامعه نباشیم.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

204

کد خبر: 897100

وب گردی

وب گردی