لاریجانی : امروز  دغدغه فکری کشورهای اسلامی موضوع قدس است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : باید از گذشته پند گرفت متأسفم شدم که رئیس جمهور آمریکا درباره برخی کشورها با ادبیات زننده و تحقیر آمیز و تحریک آمیز صحبت کردو تصور می کنم به دوره توحش مدرن رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلام صبح امروز در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکارى‌هاى اسلامى که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: تروریسم ضایعاتی برای کشورهای اسلامی ایجاد کرده است، باید از ارتباطات امنیتی بین کشورها استفاده کنیم.

وی افزود :جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا با دیگر کشورهای اسلامی در حوزه برقراری امنیت همکاری های گسترده ای داشته‌باشد. اگر متفرق باشیم دیگران از آن سوء استفاده میکنند، باید با هم اتحاد داشته باشیم.

رئیس مجلس اضافه کرد :باید از گذشته پند گرفت متأسفم شدم که رئیس جمهور آمریکا درباره برخی کشورها با ادبیات زننده و تحقیر آمیز و تحریک آمیز صحبت کرد. تصور میکنم به دوره توحش مدرن رسیده ایم.

وی افزود : از زمان تاسیس بین المجالس، توجه به توسعه اقتصادی کشورهای اسلامی مورد توجه بوده است.

لاریجانی اظهارداشت : امروز امکانات خوبی در کشورهای اسلامی است که منابع و معادن قابل توجهی دارند اما اکنون این امکانات کشورهای اسلامی از هم دور هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارند، تصریح کرد: ما باید در همه این سال‌ها به این موضوع توجه بیشتری می‌کردیم که چگونه ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای اسلامی باید در کنار هم قرار گیرد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: جمهوری اسلامی این مسیر را طی می‌کند و اولویت ما برای روابط اقتصادی، کشورهای اسلامی است.

لاریجانی به بحرانی که از نظر تروریستی در منطقه وجود دارد اشاره کرد و گفت: این مسئله گرفتاری‌های جدی برای کشورهای اسلامی درست کرده است.

رئیس قوه مقننه در ادامه عنوان کرد: هرچند که ما همواره گفته ایم در کنار کشورهای اسلامی از جمله عراق و سوریه در مقابله با تروریسم قرار داریم، اما ترورسیم یک موضوع مهاجرپذیر است؛ هرچند که تروریست‌ها در این دو کشور ضربه خورده‌اند اما باید در برابر این پدیده، ید واحده باشیم و جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با همه کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم است.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد : یکی از مسائل مهمی امروز که دغدغه فکری کشورهای اسلامی است، موضوع قدس است.

وی افزود: گرچه مسئله فلسطین در اجلاس های اسلامی به موضوع دائمی تبدیل شده اما باید پذیرفت که در سال های اخیر به خاطر توطئه های مختلف در کشورهای اسلامی، مشکلات امنیتی سختی برای کشورهای اسلامی به وجود آمده است.

رئیس مجلس ادامه داد: به همین دلیل فرصتی برای رژیم صهیونیستی به وجود آمد تا به خیال خود گامی به جلو بردارد و قدس شریف را از مرکزیت امر برای فلسطین در بیاورند.

لاریجانی خاطرنشان کرد : البته این هوشیاری برای ملت های مسلمان وجود داشت که نشست هایی گذاشته و این اقدام را به خوبی تبیین کردند اما به هر حال نباید بگذاریم مظلومیت فلسطین مضاعف شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بین المجالس صدای مردم مظلوم مسلمان است گفت: این اجلاس صدای امت اسلامی است بنابراین انتظار می رود در این اجلاس مسائلی که برای مسلمانان مهم است مورد توجه قرار گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: از زمانی که بین المجالس تاسیس شد یکی از ارکان فکری که ما را دور هم جمع کرد توسعه کشورهای اسلامی بود.

وی با بیان اینکه همان مقدار که ما متفرق باشیم، دیگران از فاصله ما سواستفاده و آن را تشدید می‌کنند، یادآور شد: دیدیم در حوادث اخیر به جای آنکه کشورهای اسلامی کنار هم بنشینند و مسائل را حل کنند، دیگران از آن سوء استفاده کردند.

لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود از ابراز همدردی رئیس مجلس مالی درباره حادثه نفتکش تشکر کرد و گفت: امیدوارم خدا به خانواده‌های قربانیان این حادثه صبر دهد.

کد خبر: 897144

وب گردی

وب گردی