واقفان درمانی کشور به یاری بیماران می شتابند/ اجرای نیات 1071 موقوفه سلامت  برای کمک به  بیماران نیازمند

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف از اجرای طرح ملی مهر تندرستی از  سوم بهمن ماه خبر دادو گفت: در مجموع یک هزار و 71 موقوفه مرتبط با دارو و درمان و سلامت در کشور موجود است که با اجرای این طرح عواید آن صرف دارو ودرمان نیازمندان می شود.

به گزارش ایسکانیوز،حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف اظهار با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی سازمان اوقاف برای اجرای متمرکز ویکپارچه نیات موقوفات کشور طرح مهر تندرستی به منظور کمک به بیماران نیازمند از سوم بهمن آغاز می شود گفت : طرح مهر تندرستی به منظور اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش برای پنجمین سال پیاپی از روز 3 بهمن ماه سال جاری به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه واقفان خیراندیش موقوفاتی را با نیت تامین هزینه‌های دارو و درمان، پیشگیری از بیماری نیازمندان، خرید تجهیزات پزشکی و موضوعات مرتبط وقف کرده‌اند، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب این طرح حمایت‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی را برای تامین بخشی از هزینه‌هایی که برای تامین دارو، درمان و بستری جامعه هدف از قبیل ایتام و بی سرپرستان بیمار ونیازمندان مستمند احتیاج است، پرداخت می‌کند.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه جشن ملی مهر تندرستی به‌صورت نمادین روز 3 بهمن ماه در بقاع متبرکه شاخص و مراکز درمانی موقوفه با حضور واقفان و خیران برگزار می‌شود ، گفت: در این روز ایستگاه‌های سلامت در بقاع متبرکه شاخص کشور وایستگاههای مشاوره وقف جدید برپا خواهد شد.
عادلی افزود: از جمله دریافت کنندگان خدمات در این طرح با عنایت به وقفنامه و نیت واقف و پس از آن به ترتیب اولویت عبارتند از بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیماران مستمند، ایتام، بی سرپرستان، دانش‌آموزان بی بضاعت، مددجویان اجتماعی، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل سازمان بهزیسیتی، کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند جامعه هستند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع یک هزار و 71 موقوفه مرتبط با دارو و درمان و سلامت در کشور موجود است که ۶/. درصد موقوفات کشور را شامل می‌شود.

705

کد خبر: 897231

وب گردی

وب گردی