ستارگان موسیقی چه رمان‌هایی را  نوشته‌اند؟

بیشتر ستارگان مشهور دنیای سینما و موسیقی چنان در نویسندگی بی‌استعدادند که حتی نمی‌توانند چند صفحه‌ درباره زندگی خود بنویسند، اما این امر در مورد برخی از ستارگان کاملاً برعکس است. در این گزارش به مشهورترین آثار داستانی نوشته شده توسط مشاهیر موسیقی پرداخته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، بیشتر ستارگان و انسان‌های مشهور، معمولاً در زندگی خود کتاب‌هایی نیز منتشر می‌کنند که اغلب آنها توسط دیگران نوشته شده یا شرح حال زندگی آنهاست. در این میان تعداد معدودی از ستارگان مشهور سینمایی یا موسیقی وجود دارند که خود، استعداد نویسندگی داشته باشند.

در این گزارش رمان هایی معرفی می‌شود که توسط ستارگان موسیقی نوشته شده است:

«بازنده‌های زیبا» نوشته لئونارد کوهن

لئونارد کوهن شاعر، رمان‌نویس، خواننده و ترانه‌سرای کانادایی بود که در سال 2016 درگذشت. شهرت کوهن بیشتر به خاطر فعالیت‌های موسیقی او بود. او نخستین کتاب شعرش را در سال 1956 میلادی در مونترال منتشر کرد. نخستین رمان او نیز در سال 1963 به کتاب فروشی‌ها آمد.
«بازنده‌های زیبا» دومین رمان کوهن است که در سال 1966 منتشر شد و بعد از این رمان کوهن به نوشتن ترانه‌ و آهنگ پرداخت. داستان رمان دوم کوهن در جزیره «هیدرا» در یونان اتفاق می‌افتد که ماجرای عاشقانه بین سه نفر است. روزنامه بوستون هرالد در گزارشی این رمان را به کارهای جیمز جویس و هنری میلر تشبیه کرده بود.


«فهرست گمشده‌ها» نوشته موریسی
استیون پتریک موریسی که معمولاً او را با نام موریسی می‌شناسند، خواننده و ترانه‌نویس بریتانیایی است. او در دهه 1980 میلادی به عنوان ترانه‌سرا و شخصیت اصلی گروه اسمیتز به شهرت رسید. این کتاب در حقیقت روایت داستان‌گونه زندگی و خاطرات موریسی است که انتشارات پنگوئن در سپتامبر سال 2015 آن را منتشر کرد. داستان این رمان با کشته شدن فردی شرور و شیطان صفت توسط یک تیم دومیدانی در شهر بوستون آمریکا شروع می‌شود.


«ملاقات با فرشته» نوشته نیک کیو
نیکلاس ادوارد کیو آهنگ‌ساز، خواننده، نوازنده، فیلمنامه‌نویس، نویسنده و بازیگر استرالیایی است. خود کیو بعد از نوشته این رمان در سال 1989 گفته بود که فکر کردن درباره اینکه یک خواننده راک بتواند یک رمان بنویسد، مسئله‌ای خطرناک است ولی باید بگویم بیشترین انگیزه من برای نوشتن این کتاب اطرافیانم بودند که استعداد نویسندگی من را قبول نداشتند. این رمان نخستین بار توسط انتشارات «هارپرکالینز» منتشر شد، ولی بعدها انتشارات دیگر نسخه‌های دیگری از آن چاپ کردند.


«لاشخور» نوشته گیل هرون
گیلبرت اسکات هرون مشهور به گیل هرون موسیقی‌دان، خواننده و شاعر آمریکایی دهه هفتاد میلادی بیشتر به خاطر اجرای کارهای مربوط به مشکلات اجتماعی شناخته می‌شود. هرون در طول زندگی خود دو رمان نوشت که رمان «لاشخور» در سال 1970 منتشر شد. داستان کتاب مربوط به قتل یک نوجوان سیاه پوست به نام «جان لی» است که توسط چهار مرد سفید صورت می‌گیرد.


«ایگونی سوکولوف» نوشته سرژ گنزبور

سرژ گنزبور، پیانیست و موسیقی‌دان فرانسوی بین سال‌های 1957 تا 1991 میلادی فعالیت می‌کرد. در این سال‌ها از او به عنوان چهره اصلی موسیقی فرانسه یاد می‌کنند. رمان «ایگونی سوکولوف» تنها کتاب نوشته شده توسط این موسیقی‌دان فرانسوی است، که در سال 1980 منتشر شد. در این داستان 90 صفحه‌ای قصه مردی گفته می‌شود که برای خلق آثار هنری از ابزارهای عجیب و غریب استفاده می‌کند.


«آکادمی چتر» نوشته جرالد وی

جرارد وی، خواننده اصلی گروه موسیقی آمریکایی «کمیکال رومنس» است که در این رمان از گابریل با، برای کشیدن تصاویر آن کمک گرفته است. جرالد در این رمان مصور شش قسمتی ماجرای یک خانواده غیرطبیعی با نیروهای ماورایی را تعریف می‌کند که در مقابل زامبی‌های از شهر پاریس محافظت می‌کنند. این خانواده نام «آکادمی چتر» را برای خود انتخاب کرده است.

«تارانتولا» نوشته باب دیلن

رابرت آلن زیمرمن، مشهور به باب دیلن خواننده، آهنگساز، شاعر و نویسنده آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 2016 میلادی است. دیلن بعد از نوشتن «تارانتولا» گفته بود که هرگز نمی‌‌خواسته چنین کتابی بنویسد. «تارانتولا» تنها اثر داستانی دیلن است که در حقیقت از مجموعه اشعار و داستان‌های کوتاهش تشکیل می‌شود که به صورت یک اثر بلند چاپ شده است.

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 897375

وب گردی

وب گردی